Orange zaproponował ochronę PESEL

To niecodzienna usługa podmiotu komercyjnego. Nowa usługa operatora telekomunikacyjnego Orange ma uchronić klientów przed przykrymi konsekwencjami oszustw dokonanych z użyciem ich danych osobowych, a każdy poszkodowany może liczyć na wsparcie pozwalające zminimalizować jego skutki.

Według badań, 60% Polaków boi się, że w okresie epidemii koronawirusa ich dane osobowe wpadną w niepowołane ręce. Blisko połowa z nas zauważyła, że w ostatnim czasie wzrosło także natężenie fałszywych wiadomości służących wyłudzeniu ich danych. W ostatnich miesiącach wzrosła także ilość wycieku danych osobowych z firm czy szkół wyższych.

Usługa jest realizowana przez Orange Polska wspólnie z Krajowym Rejestrem Długów BIG S.A. Zawiera cały zestaw narzędzi zwiększających bezpieczeństwo naszych danych oraz chroniących przed utratą pieniędzy w różnych życiowych sytuacjach.

W ramach nowej usługi użytkownik dostaje powiadomienie, gdy ktoś próbuje użyć jego numeru PESEL. Mechanizm działania jest prosty. Bank, firma pożyczkowa i wiele innych instytucji, zanim podpiszą umowę z nowym klientem, weryfikują, czy nie jest on notowany w Krajowym Rejestrze Długów BIG S.A., jako osoba zadłużona. Pozostaje ślad w rejestrze, a to pozwala na wysłanie powiadomienia do klienta, którego dane zostały wykorzystane w procesie. Jeśli więc klient otrzyma wiadomość SMS lub e-mail – jego dane zostały wykorzystane w procesie zainicjowanym przez bank lub inną instytucję udzielającą pożyczki. Jeśli nie robił tego klient – możemy mieć do czynienia z próbą wyłudzenia.

W ramach współpracy Orange z Krajowym Rejestrem Długów BIG S.A. – klient otrzyma natychmiastowe powiadomienie zawsze, gdy wpłynie zapytanie o jego numer PESEL. Klient może więc niezwłocznie sprawdzić, czy jego dane nie zostały wykorzystane do zaciągnięcia zobowiązań finansowych – pożyczki, kredytu, podpisania umowy na abonament, czy zakupów na raty lub do założenia działalności gospodarczej. Alerty działają całodobowo, 7 dni w tygodniu.

Klient w ramach usługi – poza otrzymaniem powiadomienia o wykorzystaniu jego danych – uzyska także wsparcie i otrzyma informacje co powinien wykonać, aby nie dopuścić do nadużyć.

Dzięki usłudze klienci mogą także uzyskać informację o tym kto w ciągu ostatniego roku odpytywał rejestr pod kontem numer PESEL klienta. Jeśli okaże się na przykład, że o zadłużenie klienta dowiadywała się instytucja, w której to nie zaciągana była przez klienta pożyczka, może to oznaczać próbę wyłudzenia.

Usługa oferowana przez KRD BIG S.A. i Orange jest płatna. Miesięczny abonament za usługę wynosi 9,99 zł z VAT. Przez pierwszy miesiąc usługa jest bezpłatna. Z usługi mogą skorzystać klienci, którzy kupią lub przedłużą umowę na abonament komórkowy w Orange. Opłaty za korzystanie z Zabezpiecz PESEL są doliczane do faktury za usługi Orange.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Klient Alior Banku w centrum uwagi…voicebota

Alior Bank uruchomił głosową asystentkę infolinii, która ma usprawnić kontakt z klientami. Bank zapowiada, że kompetencje i umiejętności voicebota będą systematycznie rozwijane, tak aby większość spraw, w tym pozyskiwanie informacji, można było zrealizować zdalnie. To kolejne działanie instytucji, które pozwoli na jeszcze szybsze odpowiadanie na potrzeby użytkowników.
więcej

Alior Bank stawia na cyfryzację usług

Alior Bank chce przenieść większość swojej sprzedaży do kanałów cyfrowych. Bank chce postawić wszystko na jedną kartę i być jeszcze bardziej cyfrowy. Ma w tym celu pomóc m.in. wideoweryfikacja, zdalne bankowanie i rozwój mobile. Czym jeszcze zaskoczy Alior? Opowie o tym Iwona Duda, wiceprezes zarządu Alior Banku.
więcej

UOKiK zmusił UPC do rekompensaty dla klientów

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał UPC Polska do zakończenia szkodliwej dla konsumentów praktyki oraz przyznania im rekompensaty – decyzja jest prawomocna. Przedsiębiorca, który oferuje do umowy dodatkowo płatne usługi musi uzyskać wyraźną zgodę konsumenta na ich aktywację.
więcej

BOŚ Bank uruchomił czatbota

BOŚ uruchomił chatbota na stronie internetowej bosbank.pl. Pomoże on klientom w uzyskaniu odpowiedzi na pytania oraz dotarciu do potrzebnych informacji. Sporo mu jeszcze do doskonałości, lecz bank zachęca klientów do testowania.