Connect with us

Orange zaproponował ochronę PESEL

IN-HOUSE

Orange zaproponował ochronę PESEL

Orange zaproponował ochronę PESEL

To niecodzienna usługa podmiotu komercyjnego. Nowa usługa operatora telekomunikacyjnego Orange ma uchronić klientów przed przykrymi konsekwencjami oszustw dokonanych z użyciem ich danych osobowych, a każdy poszkodowany może liczyć na wsparcie pozwalające zminimalizować jego skutki.

Według badań, 60% Polaków boi się, że w okresie epidemii koronawirusa ich dane osobowe wpadną w niepowołane ręce. Blisko połowa z nas zauważyła, że w ostatnim czasie wzrosło także natężenie fałszywych wiadomości służących wyłudzeniu ich danych. W ostatnich miesiącach wzrosła także ilość wycieku danych osobowych z firm czy szkół wyższych.

Usługa jest realizowana przez Orange Polska wspólnie z Krajowym Rejestrem Długów BIG S.A. Zawiera cały zestaw narzędzi zwiększających bezpieczeństwo naszych danych oraz chroniących przed utratą pieniędzy w różnych życiowych sytuacjach.

W ramach nowej usługi użytkownik dostaje powiadomienie, gdy ktoś próbuje użyć jego numeru PESEL. Mechanizm działania jest prosty. Bank, firma pożyczkowa i wiele innych instytucji, zanim podpiszą umowę z nowym klientem, weryfikują, czy nie jest on notowany w Krajowym Rejestrze Długów BIG S.A., jako osoba zadłużona. Pozostaje ślad w rejestrze, a to pozwala na wysłanie powiadomienia do klienta, którego dane zostały wykorzystane w procesie. Jeśli więc klient otrzyma wiadomość SMS lub e-mail – jego dane zostały wykorzystane w procesie zainicjowanym przez bank lub inną instytucję udzielającą pożyczki. Jeśli nie robił tego klient – możemy mieć do czynienia z próbą wyłudzenia.

W ramach współpracy Orange z Krajowym Rejestrem Długów BIG S.A. – klient otrzyma natychmiastowe powiadomienie zawsze, gdy wpłynie zapytanie o jego numer PESEL. Klient może więc niezwłocznie sprawdzić, czy jego dane nie zostały wykorzystane do zaciągnięcia zobowiązań finansowych – pożyczki, kredytu, podpisania umowy na abonament, czy zakupów na raty lub do założenia działalności gospodarczej. Alerty działają całodobowo, 7 dni w tygodniu.

Klient w ramach usługi – poza otrzymaniem powiadomienia o wykorzystaniu jego danych – uzyska także wsparcie i otrzyma informacje co powinien wykonać, aby nie dopuścić do nadużyć.

Dzięki usłudze klienci mogą także uzyskać informację o tym kto w ciągu ostatniego roku odpytywał rejestr pod kontem numer PESEL klienta. Jeśli okaże się na przykład, że o zadłużenie klienta dowiadywała się instytucja, w której to nie zaciągana była przez klienta pożyczka, może to oznaczać próbę wyłudzenia.

Usługa oferowana przez KRD BIG S.A. i Orange jest płatna. Miesięczny abonament za usługę wynosi 9,99 zł z VAT. Przez pierwszy miesiąc usługa jest bezpłatna. Z usługi mogą skorzystać klienci, którzy kupią lub przedłużą umowę na abonament komórkowy w Orange. Opłaty za korzystanie z Zabezpiecz PESEL są doliczane do faktury za usługi Orange.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE