Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Widok 360

Widok 360 stopni na klienta to koncepcja polegająca na możliwości przeglądania i analizowania wszystkich danych, jakie posiadasz na temat każdego pojedynczego klienta w jednym miejscu.

Przy tak dużej ilości danych tworzonych i gromadzonych dla każdego z klientów, możliwość zebrania wszystkich źródeł w jednym miejscu daje Ci możliwość zapewnienia, że rozumiesz potrzeby, życzenia i obawy każdej osoby. W rzeczywistości jest to jednak bardziej skomplikowane.

Voiceboty Voicetela rozmawiają więcej

Technologiczny Voicetel, polski twórca rozwiązań klasy Conversational AI, pozwalających na inteligentną, automatyczną obsługę klienta opartą na naturalnym dialogu, notuje obecnie rekordowy skok zainteresowania ze strony wielkiego biznesu. Spółka zdecydowała się upubliczniać – w formie raportów bieżących – comiesięczny wskaźnik MPC (Minutes of Processed Conversations, mierzący liczbę minut rozmów realizowanych przez voiceboty spółki na rzecz klientów biznesowych).

W kwietniu 2020 r. MPC wyniósł 185 tys. minut co w relacji do średniej z I kwartału 2020 r. oznacza wzrost aż o 92,6% (tj. o 89 tysięcy minut). Dla porównania, w I kwartale poprzedniego roku (2019) wskaźnik MPC Voicetela wyniósł 48 tysięcy minut.

To gorący okres na rynku voicebotów. Pandemia spowodowała tektoniczne zmiany w kontekście obsługi klienta czy prac call center[1]. Robotyzacja zdecydowanie przyspieszyła, rozwiązania klasy Voicetela stały się niezbędne dla wielu firm, które dotychczas traktowały te technologie jako dość odległą przyszłość. Te 185 tys. minut to dobra baza do dalszych wzrostów. To odpowiednik intensywnej miesięcznej pracy trzech 15-osobowych zespołów call center – podkreśla Dawid Wójcicki, prezes i współtwórca Voicetela.

Jednocześnie Dawid Wójcicki podkreśla, że na sumę MPC składają się rozmowy voicebotów realizowane zarówno w trybie produkcyjnym, jak i komercyjnym trybie POC (proof of concept), co może wpływać na wysokość rozliczanej stawki za minutę rozmowy z voicebotem.

Zakładam, że to dopiero początek boomu na voiceboty w Polsce i na świecie. Spodziewamy się zatem się, że wzrost wolumenu MPC przełoży się na proporcjonalny wzrost przychodów z tego segmentu działalności spółki, z zastrzeżeniem odchylenia wzrostu przychodów o 15 proc. (w górę lub w dół) od raportowanego wskaźnika MPC. W ostatnim roku sprzedaż minut (MPC) odpowiadała za niecałe 52 proc. całkowitych miesięcznych przychodów z umów handlowych Voicetela – zaznacza Dawid Wójcicki.

Sam rynek Conversational AI, według szacunków Market Research Future, ma przed sobą okres dynamicznego wzrostu. Do 2024 r. ma być on wart niemal 16 mld USD, na stałe zmieniając standard i model biznesowy obsługi klienta także w najbardziej zawiłych przypadkach. Zaś według wyliczeń Gartnera, już w tym roku w rozwiniętych gospodarkach aż 85 proc. interakcji na linii firma-konsument zostanie obsłużonych bez udziału człowieka. Obecnie Voicetel przygotowuje właśnie m.in. technologie dla automatycznych infolinii zgłoszeniowych klientów z sektora medycznego, odnotowujących wzmożony ruch w procesach wstępnej diagnostyki i umawiania wizyt lekarskich.

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Total
25
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

UX i wsparcie sprzedaży oraz obsługi klienta w modelu outsourcingowym

Agencja Ebrains będąca częścią holdingu Digital Now!, zdecydowała się na nietypowy dla rynku e-commerce system pracy. Proponowany przez nich model współpracy oparty jest na outsourcingu, czyli stałej kontroli i wsparciu biznesowym osoby z zewnątrz. Nowy model działania to szansa na wyróżnienie się na tle konkurencji oraz zwiększenie udziału w rynku.