Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

cold calling

to kontaktowanie się z osobami, zwykle za pomocą telefonu, które nie znają osoby dzwoniącej i nie spodziewają się takiego kontaktu. Jest to np. kontakt handlowca z potencjalnym klientem w celu zaproponowania produktu czy usługi.

Voiceboty Voicetela rozmawiają więcej

Technologiczny Voicetel, polski twórca rozwiązań klasy Conversational AI, pozwalających na inteligentną, automatyczną obsługę klienta opartą na naturalnym dialogu, notuje obecnie rekordowy skok zainteresowania ze strony wielkiego biznesu. Spółka zdecydowała się upubliczniać – w formie raportów bieżących – comiesięczny wskaźnik MPC (Minutes of Processed Conversations, mierzący liczbę minut rozmów realizowanych przez voiceboty spółki na rzecz klientów biznesowych).

W kwietniu 2020 r. MPC wyniósł 185 tys. minut co w relacji do średniej z I kwartału 2020 r. oznacza wzrost aż o 92,6% (tj. o 89 tysięcy minut). Dla porównania, w I kwartale poprzedniego roku (2019) wskaźnik MPC Voicetela wyniósł 48 tysięcy minut.

To gorący okres na rynku voicebotów. Pandemia spowodowała tektoniczne zmiany w kontekście obsługi klienta czy prac call center. Robotyzacja zdecydowanie przyspieszyła, rozwiązania klasy Voicetela stały się niezbędne dla wielu firm, które dotychczas traktowały te technologie jako dość odległą przyszłość. Te 185 tys. minut to dobra baza do dalszych wzrostów. To odpowiednik intensywnej miesięcznej pracy trzech 15-osobowych zespołów call center – podkreśla Dawid Wójcicki, prezes i współtwórca Voicetela.

Jednocześnie Dawid Wójcicki podkreśla, że na sumę MPC składają się rozmowy voicebotów realizowane zarówno w trybie produkcyjnym, jak i komercyjnym trybie POC (proof of concept), co może wpływać na wysokość rozliczanej stawki za minutę rozmowy z voicebotem.

Zakładam, że to dopiero początek boomu na voiceboty w Polsce i na świecie. Spodziewamy się zatem się, że wzrost wolumenu MPC przełoży się na proporcjonalny wzrost przychodów z tego segmentu działalności spółki, z zastrzeżeniem odchylenia wzrostu przychodów o 15 proc. (w górę lub w dół) od raportowanego wskaźnika MPC. W ostatnim roku sprzedaż minut (MPC) odpowiadała za niecałe 52 proc. całkowitych miesięcznych przychodów z umów handlowych Voicetela – zaznacza Dawid Wójcicki.

Sam rynek Conversational AI, według szacunków Market Research Future, ma przed sobą okres dynamicznego wzrostu. Do 2024 r. ma być on wart niemal 16 mld USD, na stałe zmieniając standard i model biznesowy obsługi klienta także w najbardziej zawiłych przypadkach. Zaś według wyliczeń Gartnera, już w tym roku w rozwiniętych gospodarkach aż 85 proc. interakcji na linii firma-konsument zostanie obsłużonych bez udziału człowieka. Obecnie Voicetel przygotowuje właśnie m.in. technologie dla automatycznych infolinii zgłoszeniowych klientów z sektora medycznego, odnotowujących wzmożony ruch w procesach wstępnej diagnostyki i umawiania wizyt lekarskich.

Total
1
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Emplocity wdraża chatbota do komunikacji z kandydatami do pracy

Emplocity, spółka zajmująca się automatyzacją procesów w biznesie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, zamierzająca w najbliższym czasie przeprowadzić ofertę akcji na platformie CrowdConnect.pl, opracowała chatbota Q&A w celu wsparcia bieżących rekrutacji oraz usprawnienia komunikacji z kandydatami.
więcej

Ruszyła rekrutacja na IV edycję Studium Menedżera Contact Center

W czerwcu rozpoczęła się rekrutacja na IV edycję Studium Menedżer Contact Center. Studium to jedyny w Polsce, unikalny na skalę europejską program edukacyjny o randze akademickiej dedykowany team leaderom, kierownikom, supervisorom, specjalistom cc oraz osobom aspirującym do zarządzania całymi jednostkami zdalnej obsługi klienta i sprzedaży.
więcej

Czytelniejsze bilety PKP ułatwieniem dla klientów

PKP Intercity zaprezentowało nowy wzór biletu internetowego. Dzięki odświeżonej szacie graficznej stał się on bardziej czytelny zarówno dla pasażerów, jak i drużyn konduktorskich. Wyeksponowano na nim najważniejsze dane o podróży, dzięki czemu pasażer bez problemu odnajdzie najważniejsze informacje.