Connect with us

Bot poliglota o koronawirusie

AKTUALNOŚCI

Bot poliglota o koronawirusie

Bot poliglota o koronawirusie

W ponad 100 różnych językach uzyskamy odpowiedź na pytania dotyczące koronawirusa w fińskim mieście Espoo. Wszystko za sprawą przygotowanego przez miasto czatbota, który działa na głównej stronie internetowej miasta (www.espoo.fi). Zastanawiać może dlaczego w języku Polskim rozmawia czatbot. Espoo to drugie po Helsinkach największe skupisko Polaków mieszkających w Finlandii.

Propozycja Finów – choć podobna do innych rozwiązań z całego świata – jest nieco inna. Czatbot udziela bardziej rozbudowanych odpowiedzi i dodatkowo w ponad 100 różnych językach. Oprócz oceny ryzyka zarażenia czy  stanu zdrowia pytającego udziela też rad i odpowiada na pytania – jeśli nie zna odpowiedzi, trafnie proponuje konkretną stronę internetową, na której można ją znaleźć. Jeśli nie rozumie pytania, przyznaje się do tego i prosi o zadanie go w nieco inny sposób.

Rozwiązanie bazuje na mało znanym jeszcze w Polsce rozwiązaniu IBM Watson Assistant. Jak informuje ratusz w Espoo – bot oparty na sztucznej inteligencji i tłumaczeniu maszynowym, co – w rozumieniu twórców – umożliwia przekazywanie instrukcji i najnowszych danych na temat oferowanych przez miasto usług. Usługa skierowana jest do mieszkańców miasta, którzy w głównej mierze – za sprawą działających międzynarodowych firm – są wielojęzyczni. Tak szybka komunikacja nie byłaby możliwa bez sztucznej inteligencji.

Jak zapowiedział ratusz – wkrótce IBM Watson we współpracy z Neuvo Inc. Global – pojawi się na stronach innych, podległych miastu instytucjach.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE