Connect with us

PZU z nagrodą za AI w likwidacji szkód

AUTOMATYZACJA

PZU z nagrodą za AI w likwidacji szkód

PZU z nagrodą za AI w likwidacji szkód

PZU z prestiżowym tytułem Celent Model Insurer w kategorii Data, Analytics, and AI. Otrzymał go za przełomowe wdrożenie sztucznej inteligencji w obsłudze szkód komunikacyjnych. Nagroda za wyróżniające się rozwiązania technologiczne jest przyznawana przez ekspertów globalnej firmy doradczej Celent zajmującej się analizą rynku usług finansowych.

– PZU jest liderem transformacji cyfrowej, który sięga po najnowsze technologie i konsekwentnie wprowadza je w życie w różnych obszarach swojej działalności. Nieustannie pracujemy nad innowacjami zwiększającymi jakość obsługi naszych klientów – podkreśla prezes PZU Beata Kozłowska-Chyła.

Algorytmy sztucznej inteligencji wdrożone przez PZU są w stanie samodzielnie dokonać precyzyjnej analizy zdjęć dokumentujących szkodę komunikacyjną. – Potrafią nazwać konkretną część auta, określić zakres uszkodzenia i zakwalifikować do naprawy lub wymiany dany podzespół. To gigantyczne usprawnienie obsługi szkód, których klienci zgłaszają co roku prawie pół miliona. Dzięki temu mogą liczyć na szybszą wypłatę odszkodowań – wyjaśnia Dyrektor Zarządzający ds. Obsługi Szkód i Świadczeń Grzegorz Goluch.

Sztuczna inteligencja potrzebuje zaledwie 30 sekund na przeprowadzenie analizy dokumentacji technicznej. – To jeden z najbardziej udanych projektów wykorzystujących sztuczną inteligencję, który wdrożyliśmy w PZU. Projekt poprawił proces obsługi klienta i jednocześnie pozwolił na oszczędności liczone w dziesiątkach milionów złotych – mówi Dyrektor ds. Innowacji Marcin Kurczab.

Wśród spektakularnych innowacyjnych rozwiązań zainicjowanych przez PZU w ramach współpracy ze startupami jest też tzw. opaska życia. To urządzenie, które monitoruje podstawowe parametry życiowe pacjentów i alarmuje personel medyczny o sytuacjach zagrożenia.

Innym przykładem innowacyjnych rozwiązań jest internetowa platforma pożyczkowa Cash, efekt współpracy PZU i Alior Banku. Daje pracownikom wygodny dostęp do szybkich, tanich i bezpiecznych pożyczek, o które mogą występować za pośrednictwem pracodawców.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE