Connect with us

eSky zwalnia 15% pracowników

IN-HOUSE

eSky zwalnia 15% pracowników

eSky zwalnia 15% pracowników

Szeregi pośrednika internetowego eSky zmniejszyły się o 15%. Jak zapewnia spółka – zwolnieni będą mogli wrócić do pracy najprawdopodobniej jesienią.

Jak podała spółka w komunikacie zarząd niezwłocznie zweryfikował możliwości rynkowe i scenariusze postępowania, aby zachować stabilność firmy w trakcie kryzysu. „Opracowana została strategia działania, obejmująca wdrożenie planu oszczędnościowego, a także wewnętrzną reorganizację struktur pracowniczych, aby efektywniej wykorzystać zasoby firmy w okresie przestoju. Założenia strategii mają na celu zapewnienie płynności finansowej firmy w okresie ograniczonej sprzedaży, a jednocześnie możliwość odbudowy struktur, by sprostać popytowi po etapie kryzysu.

Zwolnienia to nasza odpowiedź na ograniczenie lotów do Chin w połowie stycznia i drugie mocne uderzenie pod koniec lutego – zawieszenie ruchu lotniczego we Włoszech, a potem w następnych europejskich krajach. Przeprowadziliśmy je w marcu. Redukcja objęła proporcjonalnie pracowników wszystkich obszarów: działu technologii, call center, back office i marketingu – powiedział Łukasz Neska, wiceprezes eSky.pl. 

eSky.pl już w marcu zwolnił 94 spośród ponad 600 polskich pracowników – 83 w Katowicach i 11 w Warszawie. eSky.pl zatrudnia ponad 400 osób na terenie 50 innych państw. Również i tam dochodzi do licznych zwolnień.

– W kwietniu planujemy przeprowadzić dla byłych pracowników warsztaty aktywizujące na rynku pracy. O zwolnieniach poinformowaliśmy ich w sposób transparentny, choć zdalnie. Duża część deklarowała chęć powrotu, gdy sytuacja wróci do normy. Będziemy się kontaktować z tymi osobami w pierwszej kolejności. Tylko w 2019 r. do naszej firmy dołączyło 200 osób, dlatego wierzymy, że wrócimy do poprzedniego stanu zatrudnienia albo nawet go przekroczymy – podkreśla Neska. Jak zapewnia spółka – zwolnieni pracownicy – będą mogli powrócić do pracy w okolicach jesieni.

W 2019 roku eSky zwiększył sprzedaż o 81 proc., czyli do poziomu 2,3 mld zł (total transaction value, TTV), a liczbę rezerwacji o 65 proc. (do ponad 2 mln). 

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE