Connect with us

Mastercard formalnie udziałowcem Polskiego Standardu Płatności

STRATEGIE I INWESTYCJE

Mastercard formalnie udziałowcem Polskiego Standardu Płatności

Mastercard formalnie udziałowcem Polskiego Standardu Płatności

Mastercard stał się udziałowcem Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA. Wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym to ostatni etap formalny procesu zapoczątkowanego podpisaniem listu intencyjnego o strategicznej współpracy w grudniu 2018 roku. Obecnie PSP ma 7 udziałowców, z których każdy posiada równą liczbę udziałów. Oprócz Mastercard są to Alior Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Santander Bank Polska.

Współpraca pomiędzy Polskim Standardem Płatności oraz Mastercard to przełomowy moment w dalszym rozwoju systemu płatności mobilnych BLIK. Jej efektem będzie umożliwienie użytkownikom BLIKA zbliżeniowych płatności z wykorzystaniem smartfona, zarówno w Polsce, jak i za granicą.

– Mastercard stał się udziałowcem BLIKA. Wspólnie znacznie przyśpieszymy rozwój systemu. Obecnie intensywnie pracujemy nad wprowadzeniem płatności zbliżeniowych BLIKIEM, które chcemy udostępnić naszym użytkownikom – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Możliwość płacenia zbliżeniowo znacznie zwiększy komfort korzystania z BLIKA przy płatnościach w terminalach płatniczych. Wszystkie terminale płatnicze w Polsce wyposażone są w technologię do przyjmowania płatności bezstykowych. Dodatkowo, dzięki współpracy z Mastercard, płatność zbliżeniowa BLIK będzie możliwa na całym świecie, we wszystkich terminalach POS, w których akceptowane są płatności zbliżeniowe Mastercard. BLIK stanie się tym samym uniwersalną, globalną metodą płatności.

Płatności zbliżeniowe BLIK będą inicjowane i uwierzytelniane bezpośrednio w aplikacji mobilnej każdego banku, który oferuje BLIKA. Ich bezpieczeństwo będzie zagwarantowane m.in. dzięki technologi tokenizacji  Mastercard Digital Enablement Service (MDES). Umożliwia ona generowanie tzw. tokenów  (danych instrumentu płatniczego) przypisanych do konkretnego urządzenia, co zapewnia najwyższe bezpieczeństwo przy maksymalnej wygodzie dla użytkownika. BLIK jest dostępny w większości polskich banków, dzięki czemu z nowej funkcji będzie mogło skorzystać bisko 90 proc. klientów korzystających z usług bankowych.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE