Telemarketer z odszkodowaniem za zakażenie się w pracy

Pierwsze odszkodowanie dla pracownika call center[1] przyznała Państwowa Służba Odszkodowań i Świadczeń Pracowniczych Korei (Płd.). Zakażenie się koronawirusem uznano za wypadek przy pracy. Odszkodowanie przyznano za okres niezdolności do pracy.

Polska Agencja Prasowa za agencją prasową Yonhap podała, że Państwowa Służba Odszkodowań i Świadczeń Pracowniczych Korei przyznała seulskiemu pracownikowi call center odszkodowanie za niezdolność do wykonywania obowiązków służbowych. Pracownik otrzyma 70% średniego wynagrodzenia za okres nieobecności w pracy.

Biorąc pod uwagę, że ta osoba była wielokrotnie wystawiana na ryzyko zakażenia, w tym drogą kropelkową, w związku z charakterem wykonywanej przez nią pracy w zatłoczonej przestrzeni, orzekliśmy, że istnieje istotny związek przyczynowy pomiędzy pracą a chorobą – podała agencja.

Przypomnijmy – na początku marca informowaliśmy o 93 osoby z seulskiego call center okazały się nosicielami koronowirusa. – Infekcja dróg oddechowych została stwierdzona u 207 pracujących tam osób. – Wśród 93 potwierdzonych przypadków są również krewni pracowników firmy – powiedział wówczas na konferencji prasowej Park Won Sun, Mer Seulu.

Wszyscy zakażeni pracownicy przebywali na 11 piętrze biurowca. W tym samym budynku znajdowało się jeszcze jedno call center. Tam nie stwierdzono zakażeń.

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…


Total
1
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy