Connect with us

Polacy o przyszłości bankowania online

IN-HOUSE

Polacy o przyszłości bankowania online

Polacy o przyszłości bankowania online

Polacy bardzo chętnie korzystają z bankowości internetowej. Z badania IBRiS przeprowadzonego na zlecenie Banku Millennium wynika, że pandemia COVID-19 jeszcze bardziej zwiększyła zainteresowanie tego typu usługami.

Ponad 15% badanych stwierdziło, że od wystąpienia zagrożenia korzysta wyłącznie lub częściej lub skorzystali po raz pierwszy z dostępu cyfrowego do banku. Zwiększony odsetek deklaracji, na poziomie 26%, dotyczył głównie grupy wiekowej 40-49 lat oraz miast średniej wielkości 50-500 tys. mieszkańców, gdzie jego wartość wyniosła 22-24%.

Respondenci nie mieli również wątpliwości co do sytuacji po ustąpieniu epidemii, 66% z nich uważa, że Polacy będą załatwiać więcej spraw bankowych przez internet, a w grupie wiekowej 60-69 lat podobnie myśli aż 82% osób.

Analizując rzeczywiste zachowania klientów Banku Millennium, widzimy zdecydowane zwiększenie zainteresowania obsługą zdalną. Nasi klienci bankują bezpiecznie bez wychodzenia z domu, do czego systematycznie ich zachęcamy przekazując najważniejsze informacje co robić, a czego unikać.

Autor: Mariusz Gromada
dyrektor Departamentu Customer Intelligence w Banku Millennium

Metryka badania: badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS w dniach 27-28 marca 2020 r. na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie pełnoletnich Polaków (n = 1100). Technika badawcza: CATI, próba losowo – kwotowa, stanowiąca liczebną reprezentację cech demograficznych dla ogółu mieszkańców Polski (dane wg GUS).

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE