Connect with us

Klienci szykują pozew zbiorowy przeciwko PLL LOT

AKTUALNOŚCI

Klienci szykują pozew zbiorowy przeciwko PLL LOT

Klienci szykują pozew zbiorowy przeciwko PLL LOT

„Lot do domu” to największe operacyjne przedsięwzięcie w historii Polskich Linii Lotniczych LOT, które zrealizowały operacje na zlecenie rządu polskiego od 15 marca do 5 kwietnia. Do kraju powróciło ponad 54 tysiące Polaków, których pandemia koronawirusa Covid-19 rozdzieliła z rodzinami przebywającymi w Polsce.

LOT wykonał 388 rejsów 44 dostępnymi maszynami wszystkich typów z sześciu kontynentów, zabierając pasażerów z Meksyku, Japonii, Indii, Peru czy Korei Południowej. Dwa tygodnie przed uruchomieniem operacji Polska dołączyła do europejskiego mechanizmu, który pozwalał na obciążenie pasażerów tylko 25% kosztów przelotu. Za resztę miała dopłacać Unia Europejska. W rządowym projekcie „Lot do domu” pasażerowie płacili jednak od kilkuset złotych do kilku tysięcy.

W sumie z programu LOT do domu skorzystało 54 tysiące Polaków. W ramach 133 operacji z portów Heathrow i London-City do kraju wróciło około 21 tys. Polaków. Około 3200 osób w ramach 22 rejsów przywiozły samoloty z Dublina, w ramach takiej samej liczby połączeń z Oslo powróciło około 2700 Polaków.

Ponad pół tysiąca Polaków po powrocie do kraju chce walczyć o zwrot pieniędzy za ceny biletów lotniczych. Uważają, że bilety były za drogie – znacznie powyżej ceny rynkowej. Pasażerowie z pozwem zbiorowym szykują się na jesienią tego roku.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE