Klienci szykują pozew zbiorowy przeciwko PLL LOT

„Lot do domu” to największe operacyjne przedsięwzięcie w historii Polskich Linii Lotniczych LOT, które zrealizowały operacje na zlecenie rządu polskiego od 15 marca do 5 kwietnia. Do kraju powróciło ponad 54 tysiące Polaków, których pandemia koronawirusa Covid-19 rozdzieliła z rodzinami przebywającymi w Polsce.

LOT wykonał 388 rejsów 44 dostępnymi maszynami wszystkich typów z sześciu kontynentów, zabierając pasażerów z Meksyku, Japonii, Indii, Peru czy Korei Południowej. Dwa tygodnie przed uruchomieniem operacji Polska dołączyła do europejskiego mechanizmu, który pozwalał na obciążenie pasażerów tylko 25% kosztów przelotu. Za resztę miała dopłacać Unia Europejska. W rządowym projekcie „Lot do domu” pasażerowie płacili jednak od kilkuset złotych do kilku tysięcy.

W sumie z programu LOT do domu skorzystało 54 tysiące Polaków. W ramach 133 operacji z portów Heathrow i London-City do kraju wróciło około 21 tys. Polaków. Około 3200 osób w ramach 22 rejsów przywiozły samoloty z Dublina, w ramach takiej samej liczby połączeń z Oslo powróciło około 2700 Polaków.

Ponad pół tysiąca Polaków po powrocie do kraju chce walczyć o zwrot pieniędzy za ceny biletów lotniczych. Uważają, że bilety były za drogie – znacznie powyżej ceny rynkowej. Pasażerowie z pozwem zbiorowym szykują się na jesienią tego roku.

Total
28
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy