Connect with us

Alior Bank zakończył pilotaż technologii Luna-lang

IN-HOUSE

Alior Bank zakończył pilotaż technologii Luna-lang

Alior Bank zakończył pilotaż technologii Luna-lang

Alior Bank zakończył pilotaż rozwiązania, które pozwoli w przyszłości szybciej i celniej odpowiadać na potrzeby klientów. To efekt współpracy z twórcami technologii Luna w ramach programu akceleracyjnego RBL_START. W swojej nowej strategii „Więcej niż bank” Alior Bank stawia na spersonalizowane produkty i usługi zwiększające wygodę klientów.

W trakcie programu akceleracyjnego we współpracy z zespołem obsługi klienta Alior Banku Luna stworzyła projekt autorskiego środowiska programistycznego oraz zapewniła jego pełną obsługę od strony graficznej. W marcu 2020 r. zakończyły się testy rozwiązania, kolejnym etapem projektu jest decyzja o wdrożeniu systemu.  

W naszej nowej strategii „Więcej niż bank” kładziemy duży nacisk na rozbudowę ekosystemu fintechów i startupów. Nasz program akceleracyjny to skuteczne narzędzie, które pozwala nam w zaledwie kilka miesięcy opracować biznesplan wspólnie z zakwalifikowanymi do programu firmami, a później na tej podstawie przeprowadzić pilotaż. To właśnie między innymi ten mechanizm pozwoli do 2022 roku oferować naszym klientom usługi i serwisy, które wykraczają poza standardową ofertę bankowości – tłumaczy Marcin Jaszczuk, wiceprezes zarządu odpowiadający za ofertę skierowaną do klienta indywidualnego oraz za obszar innowacji i partnerstw z fintechami.

Firma Luna-lang opracowała unikalne oprogramowanie umożliwiające łączenie i analizę danych z różnych systemów. Użytkownik ma w jednym miejscu zagregowane np. wszystkie informacje, które znajdują się w systemach banku o danym kliencie. Co ważne, ta technologia jest przyjazna zarówno dla programistów, którzy zarządzają systemami, jak i osób nieznającym języków kodowania tj. konsultantów, doradców klienta czy menadżerów badających potrzeby różnych grup klienckich. System ma niespotykane dotychczas możliwości. Na przykład, osoba analizująca wykresy, przetwarzając dane w tabelach, jednocześnie tworzy nowy kod dla programistów, którzy mogą dalej automatyzować cały proces.

Autorskie rozwiązania, które przetestowaliśmy w ramach RBL_START, mogą wesprzeć organizację pracy banku w wielu obszarach. Nasze oprogramowanie, w odróżnieniu od innych dostępnych na rynku, ułatwia pracę dzięki wizualnej i tekstowej prezentacji danych. Daje to ogromne możliwości analizy i modyfikacji procesów – bez konieczności znajomości języka programowania, bądź angażowania zespołów programistów. Ogromną przewagą jest również kompatybilność platformy opartej o naszą autorską technologię z wszystkimi językami programowania. Możliwość ich wprowadzenia do środowiska Luna daje ogromne pole do dalszego rozwijania platformy – mówi Marek Cieśla, Head of Business Development w Luna-lang.

RBL_START to program akceleracyjny, który powstał w 2018 roku. Dotychczas wzięło w nim udział 18 fintechów, które wspólnie z Alior Bankiem oraz PZU, przygotowywały biznesplany rozwiązań dla tych dwóch firm. W efekcie, bank w 2019 roku zawarł łącznie 15 umów ze startupami technologicznymi, z czego aż 8 projektów jest efektem akceleratora. Po drugiej edycji programu rozpoczęto 5 pilotaży, między innymi z firmą Luna-lang.

Luna-lang w ramach pilotażu realizowanego w Alior Banku przygotowała platformę wspierającą proces obsługi klienta. Po kilku miesiącach powstał projekt unikalnego rozwiązania, które ma szansę przełożyć się na możliwość szybszej obsługi i jeszcze większą satysfakcję osób kontaktujących się z Alior Bankiem.

Obecnie na rynku dostępna jest Luna 1.9. Tak jak wszystkie wersje systemu na desktop jest wydawana na licencji Open Source (Apache 2.0) i jest bezpłatna dla wszystkich użytkowników.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE