Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

grafik

lub grafik pracy. Krótkookresowy (tygodniowy, dwutygodniowy lub miesięczny - rzadziej dzienny) plan pracy agentów call center. Do planowania grafiku może służyć oprogramowanie WFM.

Koronawirusowi oszuści trafią do blokady

Oszuści, którzy wykorzystują koronawirusa, by wyłudzać dane albo pieniądze, będą blokowani. Ich strony będą zaś umieszczane na specjalnej liście ostrzeżeń, którą sprawdzić będzie mógł każdy obywatel. Tak zakłada porozumienie o współpracy z telekomami.

Ochrona obywateli przed wyłudzaniem danych lub pieniędzy pod pozorem walki z epidemią koronawirusa to cel zawartego w poniedziałek porozumienia o współpracy, które zostały wspólnie z Urzędem Komunikacji Elektronicznej oraz NASK uzgodnione z największymi operatorami telekomunikacyjnymi.

Służby reagują

– We wszystkich tego typu przypadkach odpowiedzialne za to służby reagują na bieżąco. W najbardziej drastycznych przypadkach oszuści muszą się liczyć z odpowiedzialnością karną. Chodzi o to, by jak najlepiej chronić obywateli przed naciągaczami, którzy pod pretekstem walki z epidemią dopuszczają się przestępstw – mówi Marek Zagórski, minister cyfryzacji.

Dzięki porozumieniu, jakie zostało uzgodnione z Orange Polska, Polkomtel (operator sieci Plus), P4 (operator sieci Play) oraz T-Mobile Polska, powstanie specjalna lista ostrzeżeń. Trafią na nią domeny internetowe, które służą do wyłudzeń danych, w tym danych osobowych lub środków finansowych. Lista będzie powszechnie dostępna, każdy będzie mógł ją sprawdzić, a wpisane na nią strony będą blokowane.

Wyłudzacze na czarną listę

Na listę ostrzeżeń wpisywane będą domeny, które wprowadzają w błąd użytkowników internetu aby wyłudzić od nich dane lub pieniądze. Każdy będzie mógł mailowo lub poprzez specjalny formularz zgłosić do NASK stronę budzącą jego podejrzenia. Takie zgłoszenie będzie natychmiast weryfikowane przez specjalistów od cyberbezpieczeństwa. Jeśli okaże się ono zasadne, domena zostanie niezwłocznie umieszczana na liście ostrzeżeń a dostęp do niej – zablokowany. W niektórych wypadkach powiadamiane też będą organy ścigania (prokuratura i policja). Ich działania prowadzone będą w Polsce oraz innych państwach w ramach międzynarodowej współpracy służb policyjnych w  EUROPOL-u.

– Niestety, w okresach przedświątecznych czy w sytuacjach nadzwyczajnych, takich jak obecna epidemia koronawirusa, pojawiają się często oszuści, którzy próbują żerować na ludzkiej życzliwości, strachu, a czasami niewiedzy. Naszym celem jest najlepsza ochrona obywateli przed takimi praktykami – wyjaśnia Marek Zagórski.

Reagujmy i zgłaszajmy

Ministerstwo Cyfryzacji apeluje, by w przypadku zetknięcia się niepokojącymi treściami, wykazać się ostrożnością. – Uważajmy na podejrzane SMS-y, maile czy wiadomości w serwisach społecznościowych i zgłaszajmy je. Później najlepiej je usunąć. Warto pamiętać, że klikanie w przesłane nam linki może nie tylko narazić nas na straty, ale też zainfekować komputer czy smartfon. – apeluje ministerstwo. Informacji na temat walki z rozprzestrzenianiem się epidemii koronawirusa należy szukać w oficjalnych źródłach.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Rząd tylnymi drzwiami chce ograniczyć telemarketing

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB skrytykowało rozesłany przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów projekt ustawy prawo komunikacji elektronicznej. Zaproponowane przez legislatora rozwiązania, nie tylko utrudnią działanie firm z branży marketingu (direct, e-commerce i call center) ale i całego biznesu.
więcej

UOKiK zmusił UPC do rekompensaty dla klientów

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał UPC Polska do zakończenia szkodliwej dla konsumentów praktyki oraz przyznania im rekompensaty – decyzja jest prawomocna. Przedsiębiorca, który oferuje do umowy dodatkowo płatne usługi musi uzyskać wyraźną zgodę konsumenta na ich aktywację.
więcej

4 mln zł kary dla Profi Credit Polska

Za krzywdzące praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na Profi Credit Polska karę ponad 4 mln zł. Pożyczkodawca pobierał opłaty przewyższające zaciągnięte kredyty konsumentów oraz wypłacał im kolejne pożyczki bez uzyskania ich zgody i bez oceny zdolności kredytowej. Firma nie udzielała konsumentom rzetelnych informacji o warunkach wypowiedzenia umowy i niesłusznie naliczała konsumentom opłaty za okres po rozwiązaniu umowy.