Connect with us

Wrocław automatyzuje komunikację z mieszkańcami na temat koronawirusa

ADMINISTRACJA PUBLICZNA

Wrocław automatyzuje komunikację z mieszkańcami na temat koronawirusa

Wrocław automatyzuje komunikację z mieszkańcami na temat koronawirusa

Jak chronić się przed koronawirusem? Co z opłatami za czynsz, podatkami, czy skarbówką? Czy komunikacja miejska we Wrocławiu zostanie wyłączona? Wrocławski magistrat przygotował się na liczne pytania mieszkańców miasta w obliczu zagrożenia epidemią. Wdrożył system do automatyzacji komunikacji KODA Bots, w którym chatbot na stronie www.wroclaw.pl i fanpage’u Wroclaw [Wroclove] ułatwia kontakt z osobami szukającymi sprawdzonych informacji na temat koronawirusa i konsekwencji jakie wywołuje w mieście.

Mieszkańcy potrzebują konkretnych odpowiedzi w krótkim czasie, szczególnie dzisiaj, w obliczu pandemii wirusa, ponieważ interesuje ich jak Wrocław radzi sobie z zagrożeniem. Postanowiliśmy je zautomatyzować – mówi Radosław Michalski, Dyrektor Biura Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia – Zmieniliśmy pierwotnie zakładaną koncepcję chatbota i wraz z zespołem, w zaledwie kilka godzin przygotowaliśmy rozwiązanie w całości poświęcone koronawirusowi. – zaznacza Michalski.

Chatbot Urzędu Miejskiego Wrocławia pracuje całodobowo. Znajduje się w specjalnym serwisie portalu www.wroclaw.pl poświęconemu koronawirusowi i fanpage’u Wroclaw [Wroclove]. To pierwszy w Polsce wirtualny, samorządowy doradca, który porusza tak szeroko temat epidemii. Użytkownik może dzięki niemu sprawdzić bieżące informacje na temat koronawirusa i zapisać się na codzienne powiadomienia.

Przygotowując się do wdrożenia systemu, pamiętaliśmy, że mieszkańcy Wrocławia nie szukają dogłębnej rozmowy. Przeciwnie, wymagają konkretnych informacji, których potrzebują uzyskać niemal natychmiast. Stworzyliśmy rozwiązanie, które skraca czas oczekiwania na odpowiedź i przy okazji stanowi dla nich wygodną formę pozyskiwania wiadomości, także w formie regularnych powiadomień. – mówi Mariusz Pełechaty, CEO KODA Bots.

Bot radzi jak ochronić się przed wirusem i co zrobić, kiedy podejrzewamy u siebie chorobę. Ponadto zawiera informacje na temat tego jak spędzić czas w domu, podpowiada gdzie można zamówić posiłek w ramach akcji #WrocławNaWynos. Wrocławianie mogą też sprawdzić jak uzyskać pomoc psychologiczną, a seniorzy jak poradzić sobie z zakupami. Natomiast w FAQ znajdą komplet odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, dotyczące epidemii oraz sytuacji w mieście i Polsce z nią związaną.

 – Dogłębna analiza pytań użytkowników daje nam wiedzę o tym, na jakie informacje jest największe zapotrzebowanie. Na bieżąco aktualizujemy bazę wiadomości, by skuteczniej odpowiadać na powtarzalne pytania bez udziału konsultanta – dodaje Radosław Michalski.

Koronawirus ujawnił jeszcze większą potrzebę automatyzacji w obszarze komunikacji, która idealnie wpisuje się w kryzysowe zarządzanie miasta. Chatbot działa od kilku dni, ale już samodzielnie pomógł 90% użytkownikom. Zawiera informacje po polsku, ale posiada także specjalne menu w językach: angielskim i ukraińskim, z którego użytkownicy trafiają na konkretne podstrony poświęcone koronawirusowi. 

Wdrożenie systemu do automatyzacji komunikacji, którego widoczną końcówką jest chatbot, to efekt kontynuacji współpracy Urzędu Miejskiego Wrocławia, oraz wrocławskiej firmy technologicznej KODA Bots. Od ponad dwóch lat w serwisie VisitWroclaw.eu działa chatbot turystyczny, który aktualnie również informuje o koronawirusie.

KODA Bots to twórca systemu do automatyzacji komunikacji w firmach (eng. Automated Communication Management System), z którego korzystają takie firmy jak Jeronimo Martins Polska, Santander Consumer Bank, Benefit Systems, Travelplanet.pl, Semilac, Port Lotniczy Wrocław i wiele innych. Technologia ACMS wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji i autorską platformę integrującą się z dowolnym API do automatyzacji głosowych oraz chatowych procesów komunikacyjnych. Firma należy do Hexe Capital, grupy spółek oferujących rozwiązania wspierające prowadzenie biznesu w Internecie.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE