Connect with us

Hakerzy w dobie koronawirusa próbują wyłudzić dane klientów

BEZPIECZEŃSTWO

Hakerzy w dobie koronawirusa próbują wyłudzić dane klientów

Hakerzy w dobie koronawirusa próbują wyłudzić dane klientów

Koronawirus rozprzestrzenia się w błyskawicznym tempie. Niestety sieje spustoszenie wśród ludzi, co widać po smutnych statystykach przekazywanych przez media. Co gorsza, cyberprzestępcy próbują wykorzystać uśpioną czujność by wyłudzić dane dostępowe do kont PKO BP.

Banki często komunikują się z klientami za pomocą wiadomości SMS. Możemy otrzymać informacje o pracach technicznych, czy na przykład zmianach w regulaminie. Niestety hakerzy chcą wykorzystać moment pandemii związanej z koronawirusem, aby wykraść nasze dane. W związku z tym cyberprzestępcy przesyłają fałszywe smsy, w których możemy przeczytać o przekazywaniu naszych środków do rezerw NBP. Rzecz jasna jest to informacja nieprawdziwa. Sam link kieruje do strony przygotowanej przez hakerów. Pod żadnym pozorem nie powinniśmy klikać w to hiperłącze. Wiadomość tekstową należy usunąć.

Hakerzy chcą wykraść dane klientów PKO SA

Oczywiście żadne przekazywanie środków do rezerw NBP nie ma miejsca. Dlatego też nie musimy się martwić o tą kwestię. Z kolei należy być czujnym, nawet w tak ciężkich chwilach jak te. Oto jak wygląda treść wiadomości SMS, którą przesyłają cyberprzestępcy: “Informujemy iż zgodnie z spec ustawą dotyczącą koronawirusa Państwa środki na rachunku zostają przekazane do rezerw krajowych NBP. Zaloguj się aby zatrzymać 1000 PLN”. Jeśli niestety kliknęliśmy w link powinniśmy jak najszybciej skontaktować się z infolinią banku PKO SA pod numerem 800302302.

Niestety dziś prawie każdy przejęty jest pandemią związaną z koronawirusem. Nie powinno to nikogo dziwić, ponieważ jest to problem, który dotknął cały świat. Cyberprzestępcy chcą wykorzystać naszą niewiedzę oraz szczególne zainteresowanie tematem, by przejąć kontrolę nad naszym kontem bankowym. Oczywiście chodzi o kradzież naszych pieniędzy. Musimy zachować czujność nawet w takich chwilach, ponieważ jak widać, są osoby, które chcą wzbogacić się nawet w takiej sytuacji. Warto posiadać na swoim smartfonie zainstalowane oprogramowanie, które będzie dbać o bezpieczeństwo naszych danych. Mowa o aplikacjach, które wykrywają ataki phishingowe oraz blokują ransomware. – sugeruje Mariusz Politowicz ekspert ds. bezpieczeństwa w Bitdefender

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE