Connect with us

Polski startup stworzył bota, który odpowiada na pytania związane z koronawirusem

AUTOMATYZACJA

Polski startup stworzył bota, który odpowiada na pytania związane z koronawirusem

Polski startup stworzył bota, który odpowiada na pytania związane z koronawirusem

Konsultanci infolinii NFZ odebrali już ponad 32 tysiące połączeń w sprawie koronawirusa. Gdyśmy zadzwonili w miniony piątek na infolinię, bylibyśmy 50 osobą oczekującą w kolejce na połączenie. Dlatego zespół startupu Talkie.ai postanowił pomóc i stworzyliśmy bota, który obsługuje zapytania dotyczące koronawirusa.

– Bot został stworzony w oparciu o kreatora botów głosowych Talkie. Nasza platforma wykorzystuje mechanizm sztucznej inteligencji, co pozwala jej zrozumieć sens wypowiedzi człowieka (jakie objawy, czy mogę wychodzić z domu – przyp. red) i na tej podstawie znaleźć jedną z odpowiedzi, którą przygotowaliśmy z oficjalnych komunikatów NFZ. Dodatkowym atutem wykorzystania naszej platformy był zdecydowanie czas, w którym udało się skonfigurować całe rozwiązanie. Minęło 48 godzin od momentu wystartowania projektu, a nasz bot w tym czasie przeprowadził ponad 500 rozmów, a na podstawie tych rozmów uczył się odpowiadać na ponad 35 najpopularniejszych pytań – mówi Wojciech Przechodzień, Head of Technology w Talkie.ai.

Uruchomiona przez Talkie.ai infolinia działa przez całą dobę pod numerem 22 122 82 67 (stawka za poł. zgodnie z cennikiem operatora).

– Nieocenioną pomocą przy trenowaniu bota okazali się internauci, którzy z wielkim entuzjazmem i zaangażowaniem zareagowali na apel zaprzyjaźnionych z nami influencerów na Instagramie i Facebooku – dzięki czemu już po jednym dniu nasz bot świetnie radził sobie z odpowiedziami na najczęściej zadawane przez Internautów pytania. Poza wsparciem przy trenowaniu bota otrzymaliśmy również od ludzi cudowny feedback który dodatkowo nas motywował do pracy – mówi Martin Harmony, Head of Marketing w Talkie.ai

Zdaniem Talkie.ai przykład ten dobitnie pokazuje, że technologia botów głosowych jest gotowa aby wspomóc i odciążyć wykwalifikowanych konsultantów w pracy na infolinii.

– Naszym celem nie było stworzenie bota, który wyręczy tradycyjną infolinię. Nie daliśmy również możliwości rozmawiania z botem na temat objawów – wyjaśnia Martin Harmony. – Idea, która nam przyświecała była prosta – jeżeli moglibyśmy sprawić, by bot był w stanie obsłużyć 80% zapytań dotyczących aktualnych statystyk związanych z koronawirusem i innych, najczęściej zadawanych pytań, to pozostałe 20% zapytań mogłoby być obsłużone prawdziwymi specjalistami bez długiego oczekiwania na połączenie.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

1 komentarz

POPULARNE