Connect with us

32 tysiące telefonów w sprawie koronowirusa

AKTUALNOŚCI

32 tysiące telefonów w sprawie koronowirusa

32 tysiące telefonów w sprawie koronowirusa

32 tysiące połączeń telefonicznych odebrali konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta (TIP) – infolinii, gdzie pod numerem telefonu 800 190 590 można uzyskać niezbędne informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronowirusem. Infolinia czynna jest przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.

O co pytają dzwoniący? Najczęściej o to, dlaczego mycie rąk jest tak ważne i czy wystarczy samo mydło (zwykłe mydło, alkohol minimum 60-70% oraz preparaty do dezynfekcji). Jakie są objawy (najczęściej kaszel, duszności temperatura powyżej 38 st., ale może przebiegać także bezobjawowo). Równie często dzwoniący pytają o to jak można się zarazić wirusem (kichanie, kaszel a nawet rozmowa czy dotyk – dlatego tak ważna jest odległość od innych i częste mycie rąk).

Pytają też o wiarygodność publikowanych w różnych miejscach informacji o „skutecznych lekach” na koronowirusa (picie alkoholu czy zażywanie witaminy C nie jest lekiem!). Zdrowe osoby nie powinny także używać maseczek ochronnych – te są zarezerwowane dla osób chorych.

Pojawiają się także pytania o konieczność podawania danych osobowych organom takim jak inspekcja sanitarna czy pomoc medyczna (tak, jest to konieczne, a ustawa RODO nie zabrania pobierania danych w sytuacjach epoidemiologicznych przez organy administracji).

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE