Connect with us

MR: Opublikowano zalecenia dla pracowników sprzedaży i obsługi klienta

AKTUALNOŚCI

MR: Opublikowano zalecenia dla pracowników sprzedaży i obsługi klienta

MR: Opublikowano zalecenia dla pracowników sprzedaży i obsługi klienta

Ministerstwo Rozwoju opublikowało 10-cio punktowy zbiór zaleceń dla pracowników placówek handlowych i obsługowych. Mocny nacisk na higienę, brak kontaktu bezpośredniego z klientami, płatności bezstykowe i wypraszanie z pomieszczeń handlowych osób chorych (kaszlących czy kichających w szczególności).

Ministerstwo zaleca przestrzeganie higieny kaszlu i oddychania. Podczas kaszlu i kichania należy zakryć syta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – jak najszybciej wyrzucić chusteczkę do zamkniętego kosza i umyć lub zdezynfekować ręce.  Pracownicy powinni być zachęcani przez przełożonych do zwracania uwagi współpracownikom oraz… klientom.

W sklepach powierzchnie dotykowe takie jak kasy samoobsługowe, blaty, lady i stoły oraz klamki i włączniki światła, poręcze i inne przedmioty (terminale, telefony, klawiatury – w tym te do sterowania windami) muszą być regularnie wycierane środkiem dezynfekującym lub przecierane wodą z detergentem.

Nie zaleca się noszenia maseczek ochronnych przez osoby zdrowe.

Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił infolinię 800 190 590, gdzie można uzyskać informacje dotyczące postępowania w sytuacji podejrzenia zakażenia koronowirusem.

Poniżej opublikowana przez Ministerstwo Rozwoju lista:

  1. Zachować bezpieczną odległość od rozmówcy (1-1,5 metra).
  2. Promować dokonywanie płatności bezgotówkowych w placówkach handlowych.
  3. Promować regularne i dokładne mycie rąk przez pracowników obiektów handlowych wodą z mydłem lub ich dezynfekcję środkiem na bazie alkoholu (min. 60%).
  4. Upewnić się, że osoby przebywające w obiektach handlowych mają dostęp do miejsc, w których mogą myć ręce mydłem i wodą.
  5. Umieścić dozowniki z płynem odkażającym w widocznych miejscach i upewnić się, że dozowniki te są regularnie napełniane.
  6. Wywiesić w widocznym miejscu informacje, jak skutecznie myć ręce.
  7. Upowszechniać wśród pracowników wiedzę z zakresu BHP.
  8. Zwrócić szczególną uwagę na rekomendacje, aby podczas wizyt w placówkach handlowych NIE dotykać dłońmi okolic twarzy zwłaszcza ust, nosa i oczu.
  9. Przestrzegać higieny kaszlu i oddychania. Podczas kaszlu i kichania należy zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – jak najszybciej wyrzuć chusteczkę do zamkniętego kosza i umyć ręce, używając mydła i wody lub zdezynfekować je środkami na bazie alkoholu (min. 60%).
    Nie obawiać się zwracać uwagi współpracownikowi i klientowi, aby nie kasłał i nie kichał w naszym kierunku ani na produkty spożywcze.
  10. Zapewnić, aby pomieszczenia handlowe były czyste i higieniczne:
    – powierzchnie dotykowe takie jak: kasy samoobsługowe, blaty, lady i stoły, klamki, włączniki światła, poręcze i inne przedmioty (np. telefony, klawiatury, terminale płatnicze), a także wózki i koszyki muszą być regularnie wycierane środkiem dezynfekującym lub przecierane wodą z detergentem;
    – wszystkie obszary często używane, takie jak toalety, pomieszczenia wspólne, powinny być regularnie i starannie sprzątane z użyciem wody z detergentem.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE