18 mln Polaków, którzy co miesiąc odwiedzają Allegro w celu zrobienia zakupów, docenia szeroki wybór produktów, atrakcyjne ceny i coraz większą wygodę, szczególnie dzięki usłudze Allegro Smart! Wprowadzenie Allegro Smart! zmieniło nawyki zakupowe Polaków, którzy coraz chętniej robią codzienne zakupy w sieci. Do najdynamiczniej rozwijających się kategorii na platformie Allegro należą Supermarket (+50%), Dom i ogród oraz Zdrowie i Uroda (obie +32%).
Smart! dostępny jest obecnie w ponad 70 mln ofert, a dzięki jego wprowadzeniu klienci zdołali zaoszczędzić już 500 mln zł na kosztach dostawy. Usługa umożliwia dostawę do ponad 20 tys. punktów odbioru w całej Polsce, a od 2019 roku również dostawę przesyłki kurierem. Sprzedawcy, którzy udostępnili Allegro Smart! w swoich ofertach, odnotowali wzrost liczby transakcji o 37%.
Rok 2019 był udany dla przedsiębiorców prowadzących działalność na Allegro. Dzięki dbałości o obsługę klienta i korzystaniu z narzędzi Allegro, najbardziej aktywnym sprzedawcom udało się zwiększyć sprzedaż o 118%. W ubiegłym roku 80 nowym firmom udało się osiągnąć wartość sprzedaży (GMV) na poziomie 1 mln zł w niecałe 12 miesięcy.
Na Allegro działa 140 tys. kont sprzedawców i liczba ta stale rośnie. Dzięki licznym innowacyjnym rozwiązaniom wprowadzonym na platformie, blisko 20 tys. nowych sprzedawców zdecydowało się otworzyć konta firmowe. W 2019 r. sprzedawcy zwiększyli liczbę opublikowanych ofert o 40% do łącznie 130 mln. To 100 tysięcy nowych ofert każdego dnia.
– W 2020 r. będziemy w dalszym ciągu skupiać się na inwestycjach poprawiających doświadczenie zakupowe klienta i zapewniających sprzedawcom Allegro doskonałe warunki do rozwijania działalności – powiedział prezes Allegro Francois Nuyts. – Zamierzamy zainwestować 1 mld zł w naszą platformę, między innymi w dostawy, rozwój usługi Allegro Smart!, zwiększenie wizyt w serwisie, wyszukiwanie i UX, obsługę klienta a także narzędzia wspierające sprzedawców. Wraz z jego rozwojem, wkład ekosystemu Allegro w polską gospodarkę również staje się coraz większy. W 2019 r. wraz z naszymi sprzedawcami i partnerami biznesowymi przyczyniliśmy się do zwiększenia polskiego PKB o 13 mld zł. Allegro odprowadziło podatki w wysokości 0,5 mld zł, co stanowi równowartość 70% rocznych wydatków z budżetu publicznego na gospodarkę mieszkaniową – dodał Nuyts.
Najważniejsze inwestycje zaplanowane na 2020 r. – jeszcze większa wygoda
Celem na 2020 r. jest zwiększenie liczby klientów korzystających z platformy i ułatwienie im znalezienia produktów w najbardziej atrakcyjnych cenach. Aby to osiągnąć, Allegro stworzyło ekosystem, do którego nowi sprzedawcy mogą bardzo łatwo dołączyć. Wystawienie przedmiotu jest darmowe w niemal wszystkich kategoriach, a więc Allegro przejmuje na siebie dużą część ryzyka związanego handlem. Sprzedawcy mogą opublikować nieograniczoną liczbę ofert bez konieczności poniesienia dużych kosztów z góry. Zakładając utrzymanie obecnego tempa wzrostu, dzięki coraz większym inwestycjom Allegro w pozyskiwanie nowych klientów, rozwój programów lojalnościowych, takich jak Allegro Smart!, dostawy i nowe narzędzia sprzedażowe, według prognoz sprzedawcy zwiększą swoją aktywność na platformie i dodadzą 200 tys. nowych ofert dziennie. Ich łączna liczba ma sięgnąć 200 mln do końca 2020 roku. Liczba sprzedawców na Allegro ma wzrosnąć w tym roku o 20%.
Sprawne i wygodne dostawy
W 2019 roku klienci zaoszczędzili 500 mln zł na kosztach dostawy dzięki usłudze Allegro Smart! Rekordziście udało się zaoszczędzić już 90 tys. zł. Koszty i szybkość dostawy zawsze stanowiły największą barierę w zakupach w sieci w porównaniu z zakupami w sklepach stacjonarnych. Podczas gdy Allegro Smart! cieszy się coraz większą popularnością, Allegro skupia się na kolejnych inwestycjach w obszarze dostaw. W 2020 r. Allegro rozbuduje sieć punktów odbioru, umożliwi klientom śledzenie zakupów na każdym etapie dostawy oraz wprowadzi łatwiejszy, zautomatyzowany proces zwrotu zakupionych towarów. Skupi się również na rozwoju narzędzi dla sprzedawców, ułatwiających im analizę i optymalizację dostaw oraz zarządzanie nimi. Sprzedawcy będą mogli również skorzystać z umów z operatorami logistycznymi i obniżyć koszty wysyłki.
Wygodniejsze wyszukiwanie i jeszcze większa użyteczność
Wyszukiwarka Allegro przetwarza 1,6 tys. zapytań na sekundę i dla większości klientów właśnie od niej zaczynają się zakupy. Według badań IRCenter z 2019 r. „Ścieżki zakupowe on-line w Polsce!”, platforma Allegro to dla Polaków pierwszy krok przy robieniu zakupów przez Internet lub wyszukiwaniu produktów. Aby ułatwić klientom znalezienie odpowiednich przedmiotów, Allegro będzie inwestować również w rozwój mechanizmów uczenia maszynowego i głębokiego. 250 nowych inżynierów dołączy do zespołu technologii Allegro, wielu z doświadczeniem w AI/ML, których zadaniem będzie rozwój nowych rozwiązań. Celem jest przede wszystkim zrozumienie intencji klienta robiącego zakupy – w oparciu o wyszukiwane hasła a także sposób wyszukiwania (np. czy klient szuka określonego produktu czy po prostu przegląda Allegro w poszukiwaniu inspiracji). Dzięki temu klienci będą otrzymywać bardziej spersonalizowane rekomendacje i dodatkowe sugestie, wyszukiwanie stanie się łatwiejsze, będą też w stanie łatwiej dotrzeć na stronę sklepu sprzedawcy czy wyszukać wiele produktów oferowanych przez jednego sprzedawcę. Robienie zakupów na Allegro stanie się po prostu łatwiejsze i szybsze.
Doskonała obsługa klienta
Robienie zakupów na Allegro jest bardzo łatwe, a zdecydowana większość transakcji jest realizowana bez potrzeby kontaktu z obsługą klienta – ani[1] Allegro, ani sprzedawcy. Mimo to, w razie potrzeby Allegro zapewnia pełną obsługę klienta, 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu, udostępniając klientom różne metody kontaktu, między innymi w czasie rzeczywistym – już 25% klientów decyduje się na takie rozwiązanie. W 2020 r. Allegro skupi się na rozbudowie narzędzi pomagających sprzedawcom zapewniać obsługę klienta na najwyższym poziomie i skracających czas poświęcany na tego rodzaju działania. Dzięki Centrum Wiadomości klienci i sprzedawcy będą mogli komunikować się z serwisem za pośrednictwem rozwiązania przypominającego funkcjonalnością czat, a wiadomości będą zapisywane na jednej, łatwej w obsłudze platformie, co uczyni komunikację jeszcze wygodniejszą. Klienci będą w stanie śledzić wszystkie informacje związane z zakupami bez konieczności przeglądania otrzymanych wiadomości e-mail. Znacznie łatwiej będzie również skontaktować się ze sprzedawcą w przypadku dodatkowych pytań, również niezwiązanych z konkretnym produktem. Sprzedawcy będą mogli łatwo przeglądać rozmowy z klientami i zapewnić im obsługę na jeszcze wyższym poziomie.
Nowa platforma społecznościowa, Allegro.Gadane, to rozwiązanie promujące „samoobsługę”. Umożliwi klientom i sprzedawcom dzielenie się swoimi doświadczeniami z Allegro, wyszukiwanie porad i prowadzenie dyskusji na platformie. Allegro nadal inwestuje w budowanie polskiej gospodarki cyfrowej. Właśnie uruchomiło nową platformę szkoleniową Akademia Allegro, która oferuje kursy e-learningowe i seminaria internetowe oraz udostępnia materiały edukacyjne dotyczące zakupów i sprzedaży na Allegro. Została stworzona głównie przez ekspertów Allegro, dzięki czemu stanie się doskonałym i niezawodnym źródłem wiedzy na temat zakupów w serwisie.