EY liderem rankingu dla najlepszych usług doradczych dedykowanych Globalnym Centrom Usług Wspólnych

W najnowszym raporcie AML Vanguard „Corporate Services Consulting 2019”, EY uznany został za  lidera zaawansowanych rozwiązań transformacji biznesowej dostarczanych dla Globalnych Centrów Usług Wspólnych (GBS). Spośród innych w gronie liderów, EY został w szczególności doceniony za poszerzanie wachlarza aktywów, produktów i platform, których połączenie pozwala stworzyć mechanizmy zarządczo-operacyjne wspierające transformację biznesową klientów. Dzięki temu GBS stają się motorem napędowym zmian dla organizacji z nich korzystających. Jako, że Europa Środkowa, w tym szczególności Polska jest ważnym punktem na światowej mapie GBS, EY Polska prowadzi szereg projektów dla tego typu jednostek.

Rola Centrów Usług Wspólnych ewoluuje. Przestają to już być wyłącznie back office[1]’y wykonujące proste, powtarzalne, niskokosztowe działania dla swoich central, a zaczynają być miejscami, gdzie rozpoczyna się transformacja cyfrowa przedsiębiorstw. To właśnie w centrach usług wspólnych jako pierwszych wdraża się najnowsze technologie, takie jak inteligenta automatyzacja, zaawansowana analityka danych, czy blockchain. Dzięki temu organizacje mogą w pełni wykorzystać ich potencjał, a centra usług wspólnych nie służą już wyłącznie optymalizacji kosztowej a stają się istotną częścią modelu biznesowego  – tłumaczy rolę GBS Marek Grodziński, Partner EY, lider praktyki Global Business Services w regionie EY CESA, wspierającej klientów w projektowaniu, budowaniu i optymalizacji centrów usług wspólnych.  

Jak wskazano w raporcie ALM Vanguard, klienci postrzegają EY jako firmę, która na polu Globalnych Centrów Usług Wspólnych wyprzedza rynek na wielu frontach. Pomaga managerom i zarządzającym planować scenariusze działań (do czego wykorzystywane są między innymi zlokalizowane na całym świecie centra innowacji EY wavespace), a także projektować całościowo procesy i wspierać inteligentną automatyzację.

– Centra usług wspólnych zyskują coraz większe znaczenie nie tylko dla firm, które z nich korzystają, ale również dla gospodarki – zarówno krajowej, jak i lokalnej. Jak pokazują wyliczenia przeprowadzone w EY Polska przy pomocy modelu EY Spectrum, centra usług wspólnych w 2018 roku odpowiadały za ponad 64 miliardy złotych wartości dodanej dla polskiej gospodarki, czyli w przybliżeniu 3% PKB i pracowało w nich ponad 300 tys. osób (w przeliczeniu na pełne etaty) – dodaje Marek Grodziński.

ALM Intelligence to niezależna agencja badawcza oceniająca firmy consultingowe od 1970 roku. W swoich ocenach kieruje się zarówno potrzebami klientów, jak również biorąc pod uwagę otoczenie rynkowe oraz konkurencyjne.

Słownik
1. back office. Dział firmy / organizacji odpowiedzialny za realizację procesów posprzedażowych. Dba o prawidłowy przebieg procesu obsługowego. Do zadań pracowników…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *