Connect with us

Wiele banków w jednym… banku

IN-HOUSE

Wiele banków w jednym… banku

Wiele banków w jednym… banku

Bank Millennium jako jeden z pierwszych banków w Polsce rozpoczął udostępnianie klientom usługi polegającej na możliwości dodawania kont różnych banków do swojej bankowości elektronicznej. Dzięki usłudze Finanse 360° pierwsza grupa klientów może sprawdzić w aplikacji mobilnej Banku Millennium i serwisie internetowym Millenet stan konta oraz historię transakcji swoich rachunków aż w sześciu innych bankach. Bank Millennium ma najszerszą tego typu ofertę na rynku.

W ramach usługi Finanse 360°, po zakończeniu procesu dodawania rachunku z innego banku, klient może widzieć stan konta oraz sprawdzać historię transakcji na dodanym rachunku. Przeszukiwanie historii możliwe jest po słowach kluczowych w wybranym okresie, po określonej kwocie oraz po określonym typie transakcji. Klient może też zarządzać zgodami na dostęp do informacji z innych banków.

Dyrektywa PSDII otworzyła możliwość wprowadzenia niespotykanych dotychczas na rynku usług. Chcemy wykorzystać jej potencjał. Dzięki usłudze Finanse 360° klienci zyskują pełniejszy obraz swoich finansów i większą wygodę w zarządzaniu środkami zdeponowanymi w różnych bankach. Informacje dostępne są w jednym miejscu i nie ma potrzeby pamiętania dodatkowych loginów i haseł. To dopiero pierwsze z rozwiązań, jakie planujemy udostępniać w ramach usługi. Widzimy bardzo wiele możliwości zastosowania dostępu do informacji o rachunkach w celu zapewnienia jak najbardziej interesujących dla klientów rozwiązań. Mogą służyć do weryfikacji tożsamości potencjalnego klienta czy oceny zdolności kredytowej. Dzięki dyrektywie możliwe też będzie udostępnienie takich usług, jak np. inicjowanie przelewów z kont w innych bankach – mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

Zakres informacji dostępnych dla klienta po podłączeniu danych z innych banków jest zależny od informacji udostępnianych w ramach usługi przez te instytucje. Klient może mieć dostęp do informacji na temat kont bieżących, oszczędnościowych i kart kredytowych w innych bankach. Obecnie w ramach usługi dostępnych jest aż sześć banków: Alior Bank, ING, mBank, Pekao, PKO BP oraz Santander.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE