Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

2,5G

standard sieci komórkowych drugiej generacji, w których zaimplementowano funkcje wspomagające pakietową komutację danych. Sieci 2.5G uważane są za element ewolucji pomiędzy sieciami drugiej i trzeciej generacji. Do sieci 2.5G zalicza się na przykład sieci GPRS/EDGE, które budowane są na podstawie istniejących sieci GSM (2G), ale dzięki technologiom wspomagającym pakietowe przesyłanie danych oferują usługi dostępne w sieciach 3G (w sieciach trzeciej generacji usługi te oferowane są z lepszą jakością). Dodatkowo sieć szkieletowa budowana dla potrzeb implementacji technologii GPRS/EDGE może być także używana przez sieci UMTS (3G), co umożliwia współistnienie sieci 2G i 3G oraz stopniową ewolucję istniejących sieci pomiędzy tymi standardami.

Remonty Polaków w 2019 roku – raport

49% Polaków wyremontowało swoje domy i mieszkania w 2019 roku. Prace najczęściej obejmowały kuchnię i salon, a co piąty badany przeprowadził generalną modernizację całego wnętrza. Obszerny raport dotyczący remontów w naszym kraju przygotował serwis Fixly.

Jak wynika z drugiej edycji raportu “Jak remontują Polacy?” serwisu Fixly, zainteresowanie remontami w kraju utrzymuje się na stabilnym poziomie, a nawet nieznacznie rośnie. W porównaniu do 2018 roku, liczba remontujących wzrosła o 3 punkty procentowe. W badaniu wzięto pod uwagę nie tylko kompleksowe remonty, ale również drobne zmiany i naprawy.

Głównymi miejscami domowych metamorfoz były kuchnia i salon, które remontowało po 57% badanych. W dalszej kolejności znalazły się łazienka (52%), sypialnia (51%) oraz pokój dziecka (39%). Generalny remont domu lub mieszkania dotyczył 19% respondentów.

Polski remont w dużej mierze polega na malowaniu ścian i sufitów (te prace obejmowały aż 85% remontów) oraz wykończeniu podłóg (46%). Sporo badanych, bo 41% przyznało, że wykonało prace z zakresu białego montażu, czyli np. wymianę baterii łazienkowych, wanny czy montaż nowej kabiny prysznicowej. Co ciekawe, 70% ma już zaplanowane kolejne prace na 2020 rok.

72% osób samodzielnie lub z pomocą znajomych próbuje sił w wykańczaniu wnętrz. Zwłaszcza, gdy w grę wchodzą proste prace, takie jak wspomniane wcześniej malowanie czy tapetowanie, które na własną rękę w 2019 roku próbowało wykonać odpowiednio 59% i 67% badanych. Trudniejsze prace, np. montaż sanitariatów czy wymiana okien, w większości zlecane są fachowcom.

Jeśli chodzi o poszukiwanie fachowca, to wciąż najważniejszą rolę odgrywają opinie i rekomendacje bliskich. Jednak prawie co trzecia osoba, zamiast dzwonić po przyjaciołach czy krewnych, woli znaleźć wykonawcę w Internecie. Największym zaufaniem respondentów cieszą się dedykowane branży usług serwisy, które łączą zlecających z fachowcami.

Pora przejść do kwestii finansów. Średni budżet przeznaczony na przeprowadzenie prac w 2019 roku wyniósł niecałe 20 tysięcy złotych. W niemal połowie przypadków ostateczny wydatek na remont okazał się wyższy niż wcześniejsze założenia. Jedną trzecią kwoty budżetu pochłania zatrudnienie fachowca i tzw. “robocizna”.

Jak wynika z danych przedstawionych w raporcie, najgorętszym czasem dla branży jest okres od kwietnia do września. To wtedy rozpoczyna się i kończy największa liczba remontów.Najrzadziej prace modernizacyjne i wykończeniowe wykonuje się w pierwszych trzech miesiącach roku. Większość badanych (64 proc.) w 2019 roku z remontem uporała się w miesiąc, a tylko 14% trwała dłużej niż trzy miesiące.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Google Workspace – szybki poradnik, dzięki któremu poznasz funkcjonalność platformy

Google Workspace to dostępny w chmurze zestaw aplikacji służących do pracy i komunikacji w firmie. Usługa dostępna jest w czterech planach subskrypcyjnych, które zostały skonstruowane w taki sposób, aby każde przedsiębiorstwo mogło dopasować usługę do swoich konkretnych potrzeb. W pakietach znajdziemy m.in. profesjonalną pocztę dla firm, przestrzeń na dysku w chmurze, aplikacje do komunikacji w zespole oraz programy biurowe.
Czytaj więcej

Co zrobić, gdy dłużnik zalega z płatnością?

Wg danym BIG InfoMonitor w I kw. 2022 roku aż jedna trzecia mikro, małych i średnich firm miała kontrahentów, którzy nie płacili przez co najmniej 60 dni od wyznaczonego terminu. Jeśli Ty także zmagasz się z klientami, którzy nie płacą na czas, w artykule wyjaśnimy, co możesz zrobić.