Connect with us

Ponad miliard wysłanych wiadomości i rekordowe przychody SMSAPI

TELEKOMUNIKACJA

Ponad miliard wysłanych wiadomości i rekordowe przychody SMSAPI

Ponad miliard wysłanych wiadomości i rekordowe przychody SMSAPI

Dziewięciocyfrową barierę pozwoliła przełamać duża popularność SMS-ów wspierających sprzedaż podczas zakupów świątecznych. W osiągnięciu rekordowego wyniku finansowego kluczowy okazał się zaś napływ nowych użytkowników, zwłaszcza z rynków zagranicznych. Dlaczego coraz chętniej korzystają oni z oferty polskiej firmy?

Szybko rosnąca liczba klientów korzystających z wysyłek wiadomości tekstowych oferowanych przez SMSAPI i rekord w statystykach przesłanych przez nich SMS-ów przełożyły się na bardzo dobre wyniki finansowe gliwickiej firmy. W 2019 SMSAPI osiągnęło ponad 80 mln zł przychodu.

Pozwoliło to SMSAPI na zdobycie po raz piąty tytułu Gazeli Biznesu za 2019, który firma otrzymała w związku z rosnącymi przychodami. Została również uhonorowana Super Gazelą za największy wzrost przychodów osiągnięty w ostatnich pięciu latach w całym województwie śląskim.

Święta i Black Friday podkręciły wynik

Miliardową wiadomość można uznać za prezent dla SMSAPI od klientów – została wysłana dokładnie 6 grudnia, czyli w Mikołajki. Statystyki zbliżyły się do magicznej granicy kilka dni wcześniej, gdy sezon świątecznych promocji rozpoczął Black Friday i tysiące sprzedawców internetowych skorzystało z tej okazji, by swoim klientom przypomnieć SMS-em o promocjach.

W 2019 po raz pierwszy mogliśmy mówić bardziej o Black Week niż Black Friday. Klienci skorzystali z naszych porad i nie czekali z powiadomieniem subskrybentów o promocjach do samego Czarnego Piątku, a zaczęli swoje kampanie wcześniej. Najbardziej intensywna była środa, nie piątek, zaś cały tydzień zamknęliśmy wynikiem 40 milionów wysłanych SMS-ów – opowiada Maja Wiśniewska, PR & Content Marketing Manager w SMSAPI.

Wysoki rezultat SMSAPI osiągnięty podczas Black Week był trzecim spośród 18 krajów należących do międzynarodowej grupy LINK Mobility, do której należy polska firma.

Ekspansja zagraniczna kluczem do sukcesu

Przyrost liczby wiadomości tekstowych wysyłanych przez SMSAPI nie był jedynie kwestią prowadzenia intensywniejszych kampanii SMS-marketingowych. Towarzyszył mu również wzrost liczby klientów, widoczny szczególnie na rynkach zagranicznych. SMSAPI wchodzi w 2020 z ponad 7,5 tys. aktywnych klientów, z czego firmy spoza Polski generują już ponad 25 proc. przychodów. To efekt systematycznie realizowanej strategii ekspansji na ważne europejskie rynki – niemiecki, francuski, włoski, hiszpański i grecki.

Aby podbić pięć kluczowych krajów w Europie, dla każdego z nich stworzyliśmy osobne wersje językowe naszego serwisu oraz panelu klienta. Tymi językami posługuje się również nasz dział wsparcia klienta. Na rynkach zagranicznych prowadzimy też skuteczne działania marketingowe i PR-owe. W efekcie znaleźliśmy się w czołówce dostawców narzędzi do masowych wysyłek SMS-ów w Europie – wyjaśnia Wojciech Kaczmarek, Dyrektor Zarządzający LINK Mobility Poland, właściciela SMSAPI. – W efekcie znaleźliśmy się w czołówce dostawców narzędzi do masowych wysyłek SMS-ów w Europie. – dodaje.

Na miliardzie się nie skończy

Wzrosty liczby wysyłanych wiadomości można zaobserwować w całej branży związanej z marketingiem SMS. Według prognoz raportu “Global A2P SMS Market Growth (Status and Outlook) 2019-2024” przez najbliższych pięć lat, na całym świecie masowo wysyłanych SMS-ów będzie przybywało w tempie 4,1 proc. rocznie.

SMSAPI nie zamierza jednak wyłącznie płynąć z prądem i planuje dalsze usprawniania własnych narzędzi. Do końca stycznia swoją premierę będzie miała nowa wersja aplikacji mobilnej SMSAPI, która ułatwi korzystanie z masowych wysyłek wiadomości tekstowych osobom preferującym obsługę ze smartfonów i tabletów. Ubiegłoroczne sukcesy firmy pokazują bowiem, że konsekwentne usprawnianie własnego produktu pod kątem konkretnych grup klientów przynosi doskonałe efekty.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE