Connect with us

Alior Bank wprowadza nowy format oddziałów

AKTUALNOŚCI

Alior Bank wprowadza nowy format oddziałów

Alior Bank wprowadza nowy format oddziałów

Dynamicznie zmieniające się potrzeby klientów są jednym z motorów zmian w bankowości. To właśnie za ich sprawą Alior Bank wprowadził nowy format oddziału, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów.

Całkowicie zmienia on sposób kontaktu klienta z placówką bankową dzięki maksymalnej poprawie komfortu oraz funkcjonalności wykorzystywanej przestrzeni. Za projektem odnowionego oddziału przy al. Jana Pawła II 35 w Warszawie kryją się m.in. optymalizacja procesów, rewolucja technologiczna oraz odpowiedzialność społeczna. Projekt został wykonany przez Robert Majkut Design.

Współczesna bankowość co rusz przybiera nowe oblicze. Klienci z roku na rok coraz bardziej przekonują się do rozwiązań internetowych i mobilnych, przyzwyczajają się do szybkości świadczenia usług i poszukują najnowszych technologii, które ułatwiają życie. Co za tym idzie, oczekują od usługodawców także nowego modelu obsługi – dopasowanego do ich stylu życia oraz obecnych standardów technologicznych. Nowoczesny oddział Alior Banku jest odpowiedzią na te potrzeby. Do końca roku bank planuje stworzyć sieć 30 tego typu punktów w całej Polsce.

Kawa i herbata dla wszystkich klientów

Jednym z głównych założeń oddziału jest usprawnienie działań. Wydzielenie stref i dobór odpowiednich rozwiązań pozwala na jeszcze lepsze dopasowanie obsługi do potrzeb klienta.

Każda ze stref została zaprojektowana w taki sposób, aby bankier mógł skupić się wyłącznie na potrzebach klienta, bez odchodzenia od stanowiska, poszukiwania sprzętu czy chodzenia po wydruki. Ułatwia to obu stronom pełne zaangażowanie w spotkanie, a przy okazji oszczędza czas. Uważam, że relacje buduje się na takich właśnie dobrych doświadczeniach – mówi Mateusz Poznański, wiceprezes zarządu Alior Banku.

Pierwsza strefa, czyli strefa obsługi, obejmuje m.in. przytulną przestrzeń powitalną, gdzie na klientów czeka kawa i herbata z upraw ekologicznych oraz filtrowana woda. Obok znajdują się stanowiska obsługowe, wyposażone w narzędzia niezbędne do wykonania wszystkich operacji. Wydzielone zarówno wizualnie, jak i akustycznie dają poczucie komfortu i zapewniają potrzebną w banku dyskrecję.

Wsparcie w korzystaniu z bankowości cyfrowej

Z kolei w strefie digital klient z pomocą bankiera może wypróbować bankowość internetową i aplikację mobilną, po raz pierwszy się zalogować i sprawdzić działanie tych rozwiązań. Tuż obok klienci mogą zobaczyć drugie, pozabiznesowe oblicze banku, który angażuje się w pomoc charytatywną i wspiera kulturę i sztukę oraz sport. W tej sekcji bank prezentuje swoje działania społeczne. Bankier wesprze klienta także podczas korzystania z bankomatu i wpłatomatu, który został umieszczony przy wejściu do oddziału.

Chcemy pomagać klientom dostosowywać się do zmian, jakie zachodzą w bankowości. Dziś oddziały banku są wsparciem dla całej infrastruktury informatycznej, na którą składają się m.in. bankowość internetowa i mobilna, internetowe wnioski kredytowe oraz zautomatyzowane decyzje, nowoczesne metody płatności czy nawet bankomaty i wpłatomaty. W Alior Banku zachęcamy klientów do korzystania ze zdalnych kanałów bankowości. Jednocześnie zależy nam, aby tradycyjny oddział był wyposażony w narzędzia, dzięki którym klient przy naszym wsparciu będzie mógł poznać nowe rozwiązania i je wypróbować – mówi Magdalena Łabęcka, dyrektorka oddziału przy al. Jana Pawła II.

Dyskrecja w czasie spotkań z bankierem

Kolejna strefa to sale spotkań, gdzie można umówić się z bankierem na indywidualną rozmowę. Wydzielone akustycznie pomieszczenia mają służyć spotkaniom z klientami, gdy rozmowa wymaga więcej poufności i prywatności. Szklane ściany gabinetu przesłonięte są grafiką uniemożliwiającą identyfikację przebywających w nim osób. Pomieszczenia te, podobnie jak stanowiska obsługowe, są wyposażone we wszystkie niezbędne sprzęty.

Jedna z tych sal posiada system telekonferencyjny, dzięki któremu bankier może połączyć się z ekspertem i od razu w obecności klienta uzyskać poradę dotyczącą finansowania czy inwestycji. Dzięki połączeniu wideo oraz obecności bankiera dużo łatwiej przeprowadzić klientów przez trudniejsze obszary finansów oraz asystować w przejściu do świata cyfrowego – mówi Mateusz Poznański z Alior Banku.

Trzecia strefa to miejsce pracy bankierów, niedostępne już dla klientów. Jest ono wyposażone w ekran, na którym bankierzy mogą sprawdzać m.in godziny rezerwacji poszczególnych sal spotkań. Ponadto, w oddziale został wydzielony pokój do rozmów telefonicznych ze specjalnymi stanowiskami z akustycznego filcu. Dzięki temu bankierzy mogą w ciszy i komforcie rozmawiać z klientami.

Ekologiczny wymiar nowego oddziału

W oddziale zostały wykorzystane materiały i produkty lokalnych dostawców. W dużej mierze są to surowce z recyklingu. Przykładem mogą być blaty wyprodukowane z przetworzonych kubków po jogurtach, tapicerki oraz sufity z materiału po recyklingu butelek PET. Ponadto część wyposażenia została wytworzona z drewna z roślin szybkorosnących.

Oddział został zaplanowany tak, by ograniczać zużycie zasobów. W przestrzeni zwiększono dostęp do światła dziennego, a zamontowane światła LED dopasowują się pod kątem natężenia światła i koloru do pory dnia. W oddziale można napić się filtrowanej kranówki – zarówno gazowanej, jak i niegazowanej. Kawa i herbata serwowane w oddziale pochodzą z ekologicznych upraw, a akcesoria do serwowania napojów są w 100 proc. biodegradowalne.

Tworzenie koncepcji dla sieci oddziałów liczonej setkami rodzi świadomość, że ma to swoje konsekwencje środowiskowe, może mieć dobry lub zły wpływ zarówno na poziomie powstawania jak i funkcjonowania placówek. Jeśli zmiany w naszym otoczeniu są nieuchronne, to mogą być też pod tym kątem właściwie planowane. Projekt oddziału Alior Banku idzie w tym kierunku dużo dalej niż inne w branży, a katalog tych zmian nie pozostaje zamknięty – mówi Robert Majkut, Head of Design w Robert Majkut Design.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE

Na górę