Connect with us

1 200 000 dowodów osobistych do wydania w tym roku

PRAWO

1 200 000 dowodów osobistych do wydania w tym roku

1 200 000 dowodów osobistych do wydania w tym roku

Ponad milion dowodów osobistych podlega wymianie w tym roku. A po raz pierwszy dowód odbierze 160 tysięcy młodych ludzi. W ubiegłym roku nowy dowód odebrała podobna ilość osób. 17 tysięcy osób musiało wyrobić dowód z powodu utraty poprzedniego.

Administracja państwowa spodziewa się, że 1,2 tys. Polaków otrzyma nowy dokument tożsamości.  W śród nich 160 tys. urodzonych w 2002 roku otrzyma dowód po raz pierwszy wchodząc w dorosłość.

Każdy, kto otrzyma w tym roku nowych dowód osobisty, otrzyma go od razu z warstwą elektroniczną.

– E-dowód odbierają wszystkie osoby, które wniosek o nowy dokument złożyły 4 marca 2019 r. i później. Zasadnicza różnica między nowym dowodem a starym jest taka, że e-dowód to także nośnik naszej identyfikacji elektronicznej – tłumaczy minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Warstwa elektroniczna e-dowodu to wbudowany, bezstykowy chip. Dzięki niej właściciel e-dowodu może komunikować się elektronicznie z administracją publiczną. To ona sprawia, że e-dowód umożliwia m.in. załatwianie online spraw urzędowych, elektroniczne podpisywanie dokumentów oraz korzystanie z automatycznych bramek granicznych na lotniskach – dodaje szef MC.

Co ciekawe, właściciele e-dowodów mogą je czasowo zastrzec. Posiadacze tradycyjnych dowodów będą niestety musieli wymienić dowód na nowy, jeśli głosili utratę lub kradzież.

– Każdy kto nie wie, gdzie jest jego e-dowód i jednocześnie liczy na to, że się znajdzie – może go zawiesić na 14 dni – tłumaczy minister cyfryzacji – Jeśli w tym czasie nie cofnie zawieszenia, dowód zostanie automatycznie unieważniony. Jeśli zawieszenie zostanie cofnięte w ciągu dwóch tygodni, e-dowód znowu będzie ważny. Wnioski o zawieszenie i odwieszenie e-dowodu można złożyć przez Internet – dodaje szef MC.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE