Connect with us

35 mln kary dla Cyfrowego Polsatu

IN-HOUSE

35 mln kary dla Cyfrowego Polsatu

35 mln kary dla Cyfrowego Polsatu

UOKiK wymierzył 35 mln zł kary Cyfrowemu Polsatowi za to, że ten w trakcie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej w 2016 roku umyślnie usunął z automatycznej listy programów dwa kanały (ZDF i Das Erste), które – w odróżnieniu od Polsatu – transmitowały mecze bezpłatnie.

Cyfrowy Polsat – zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – działał celowo, aby utrudnić klientom odbiór transmisji, jednocześnie zmuszając ich do zakup specjalnego pakietu za 79 zł, wykupić pakiet IPLA 2016 za 99 zł albo przedłużyć umowę z Cyfrowym Polsatem na 24 miesiące.

Jak zaznaczył UOKiK w komunikacie, do 16 czerwca 2016 r. do godz. 14.30 wystarczyło wybrać na dekoderach Cyfrowego Polsatu numery 470 i 471, aby odbierać kanały ZDF i Das Erste. Jednak siódmego dnia Euro 2016 r., na pół godziny przez meczem Anglia-Walia, spółka usunęła te kanały z automatycznej listy programów.

Docierały do nas wówczas sygnały, że konsumenci są rozżaleni, bo Cyfrowy Polsat dokonał zmian bez uprzedzenia. Naszym zdaniem umyślnie utrudniał dostęp do transmisji, aby skłonić konsumentów do skorzystania z oferty spółki. Jeśli zależało im na meczach, mogli się zdecydować zapłacić za dostęp do transmisji – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK. – Brak rzetelnej informacji o wprowadzonych zmianach i o alternatywnych sposobach uzyskania dostępu do kanałów ZDF i Das Erste powodował dezorientację u konsumentów. Wielu z nich mogło nie wiedzieć, że nadal mogą za darmo oglądać transmisje meczów. W związku z tym mogli niepotrzebnie wydać pieniądze. Nasza decyzja ma być sygnałem dla przedsiębiorców, że takie działania są niedopuszczalne – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.  

Urząd stwierdził, że Cyfrowy Polsat stosował praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów. Kara dla spółki to prawie 35 mln zł (34 918 515 zł). Ponadto Cyfrowy Polsat musi poinformować o decyzji UOKiK na swojej stronie.

Decyzja nie jest prawomocna. Spółka może odwołać się do sądu w ciągu miesiąca od jej doręczenia.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE