Wzrost minimalnego wynagrodzenia, to jeszcze większe problemy w motywacji telemarketerów

Od 1 stycznia wzrosło minimalne wynagrodzenie z tytułu umowy o pracę (z 2250 do 2600 zł) i umowy zlecenie (z 14,70 zł do 17zł/h). Wynika to z rozporządzenia Rady Ministrów z 10 września 2019 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2020 r. (Dz.U. poz. 1778). Mamy więc do czynienia z największym wzrostem minimalnego wynagrodzenia od lat (15,6%).

– Osoby, które zarabiają minimalne wynagrodzenie, oczywiście skorzystają na podwyżce. Ale ci, którzy zarabiają obecnie nieznacznie powyżej tej kwoty, najczęściej nie mogą liczyć na wzrost pensji – wskazuje w rozmowie z „Dziennikiem Gazetą Prawną”, Katarzyna Dulewicz, radca prawny i partner w kancelarii CMS Cameron McKenna.  Jej zdaniem zaburza to w oczywisty sposób proporcje płacowe w firmach i prowadzi do problemów z motywowaniem zatrudnionych.

Wielu przedsiębiorców zadaje sobie teraz pytanie: „Jak mam zachęcić tę grupę pracowników do dobrej pracy, skoro nie stać mnie na podwyżki także dla nich?”. To powszechny problem w firmach – dodaje.

Minimalne wynagrodzenie w przypadku umów zleceń wynosi 17 zł/h. Pracownicy, którzy wykonują bardziej wymagające zadania mogą czuć się niedowartościowani i wkrótce konieczna będzie korekta wynagrodzeń na pozostałych stanowiskach, gdzie dotychczasowe wynagrodzenie jest wyższe, niż pensja minimalna.

Według badania „Plany Pracodawców”, które przeprowadza Instytut Badawczy Randstad wynika, że aż 48 proc. firm planuje podnieść wynagrodzenie swoim pracownikom na początku 2020 r. Tylko co czwarta firma spodziewa się recesji i możliwości zwolnień.

Wzrost minimalnego wynagrodzenia to także wzrost wysokości dodatku za pracę w porze nocnej. W 2015 roku dodatek ten wynosił 2,08 zł/h. W 2020 będzie to już 3,10 zł/h.

Total
1
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Rosnąca rola intranetu firmowego w czasach pracy zdalnej

Intranet firmowy, w dobie powszechnej pracy zdalnej spowodowanej pandemią, staje się kluczowym narzędziem dla sprawnego funkcjonowania firmy i zarządzania zasobami ludzkimi. Z drugiej strony obecna sytuacja pokazała, że należy przeorganizować dotychczasowy sposób funkcjonowania wspomnianego kanału komunikacji, przerzucając środek ciężkości na tematy związane z pracą w nowej rzeczywistości oraz na sprawny i bezpieczny cyfrowy przepływ informacji w obrębie przedsiębiorstwa.