Connect with us

Wzrost minimalnego wynagrodzenia, to jeszcze większe problemy w motywacji telemarketerów

ZASOBY LUDZKIE

Wzrost minimalnego wynagrodzenia, to jeszcze większe problemy w motywacji telemarketerów

Wzrost minimalnego wynagrodzenia, to jeszcze większe problemy w motywacji telemarketerów

Od 1 stycznia wzrosło minimalne wynagrodzenie z tytułu umowy o pracę (z 2250 do 2600 zł) i umowy zlecenie (z 14,70 zł do 17zł/h). Wynika to z rozporządzenia Rady Ministrów z 10 września 2019 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2020 r. (Dz.U. poz. 1778). Mamy więc do czynienia z największym wzrostem minimalnego wynagrodzenia od lat (15,6%).

– Osoby, które zarabiają minimalne wynagrodzenie, oczywiście skorzystają na podwyżce. Ale ci, którzy zarabiają obecnie nieznacznie powyżej tej kwoty, najczęściej nie mogą liczyć na wzrost pensji – wskazuje w rozmowie z „Dziennikiem Gazetą Prawną”, Katarzyna Dulewicz, radca prawny i partner w kancelarii CMS Cameron McKenna.  Jej zdaniem zaburza to w oczywisty sposób proporcje płacowe w firmach i prowadzi do problemów z motywowaniem zatrudnionych.

Wielu przedsiębiorców zadaje sobie teraz pytanie: „Jak mam zachęcić tę grupę pracowników do dobrej pracy, skoro nie stać mnie na podwyżki także dla nich?”. To powszechny problem w firmach – dodaje.

Minimalne wynagrodzenie w przypadku umów zleceń wynosi 17 zł/h. Pracownicy, którzy wykonują bardziej wymagające zadania mogą czuć się niedowartościowani i wkrótce konieczna będzie korekta wynagrodzeń na pozostałych stanowiskach, gdzie dotychczasowe wynagrodzenie jest wyższe, niż pensja minimalna.

Według badania „Plany Pracodawców”, które przeprowadza Instytut Badawczy Randstad wynika, że aż 48 proc. firm planuje podnieść wynagrodzenie swoim pracownikom na początku 2020 r. Tylko co czwarta firma spodziewa się recesji i możliwości zwolnień.

Wzrost minimalnego wynagrodzenia to także wzrost wysokości dodatku za pracę w porze nocnej. W 2015 roku dodatek ten wynosił 2,08 zł/h. W 2020 będzie to już 3,10 zł/h.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE