Connect with us

Kontroli UODO w branży customer care nie będzie

ADMINISTRACJA PUBLICZNA

Kontroli UODO w branży customer care nie będzie

Kontroli UODO w branży customer care nie będzie

Branża call center odetchnie z ulgą. UODO nie będzie przeprowadzało kontroli sektorowych w obszarach obsługi klienta. Skupi się jednak na procederze kopiowania dokumentów zawierających dane osobowe w bankowości oraz zajmie się zbieraniem danych z tzw. inteligentnych czujników zużycia.

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych zatwierdził plan kontroli sektorowych na rok 2020. Zgodnie z nim w tym roku zostaną przeprowadzone kontrole sektorowe w: bankach pod kątem kopiowania dokumentów tożsamości, podmiotach korzystających z systemu zdalnego odczytu wodomierzy oraz organach przetwarzających dane osobowe w Systemie Informacyjnym Schengen i Wizowym Systemie Informacyjnym, tj. konsulatach i administracji skarbowej.

– Z uwagi na coraz częściej pojawiające się zagrożenia naruszania przepisów o ochronie danych osobowych oraz duże społeczne zainteresowanie tego typu problemami, Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych uznał, że koniecznym jest podjęcie kontroli właśnie w tym zakresie. – czytamy w oświadczeniu wydanym przez Urząd.

Koniecznie przeczytaj:
– Contact Center: Kolejne kontrole sektorowe UODO
– UODO: Nie można utrudniać wycofania zgody

Szczegółowe informacje o kontrolach sektorowych w 2020 r. dostępne tutaj.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE