Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

routing połączeń

Wyznaczanie trasy i wysłanie nią połączeń telefonicznych. Koordynacją trasy połączeń zarządza urządzenie węzłowe, w którym kształtowany jest ruch sieciowy, nazywane jest routerem – jego rolę może pełnić np. komputer stacjonarny czy oddzielne dedykowane urządzenie.

Wystartował Rejestr Danych Kontaktowych

W niedzielę 22 grudnia wystartował zapowiadany przez Ministerstwo Cyfryzacji Rejestr Danych Kontaktowych. Jego celem jest nie tylko gromadzenie, ale także przekazywanie danych kontaktowych obywateli do różnych instytucji i urzędów. Wszystko po to, aby urzędnicy w ważnych sprawach mogli zadzwonić, a nie tylko wystać pocztą pismo.

Dobrowolnie i bezpłatnie

– Przekazanie danych do RDK jest całkowicie dobrowolne i bezpłatne. Zadaniem Rejestru jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami po to, by usprawnić realizację usług i umożliwić szybką komunikację – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Do tej pory przepisy na to nie pozwalały – urzędnik mógł skorzystać np. z numeru telefonu, ale tylko do realizacji sprawy, do której numer został podany. W każdym innym przypadku do dyspozycji zostawała mu „tradycyjna”, papierowa forma komunikacji.

RDK to kolejny krok ku usprawnieniu realizacji wszelkich usług – mówi szef MC. – Naszym celem jest ograniczenie do absolutnego minimum konieczności osobistego stawiania się obywateli w urzędach. RDK to również spore oszczędności dla samych urzędów – sms czy email są nieporównywalnie tańsze i szybsze, niż wysyłanie listów poleconych, ponadto znacznie skraca się czas potrzebny na realizację sprawy urzędowej – dodaje minister cyfryzacji.

Czy moje dane będą bezpieczne?

Dodatkowo, dzięki RDK urzędy – z wyprzedzeniem – będą mogły informować np. o kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego, o przysługujących nam świadczeniach, czy zbliżającym się terminie obowiązkowego badania technicznego samochodu.

Co istotne, na podane adres email i numer telefonu nie będą przekazywane żadne oficjalne dokumenty.Rejestr służy wyłącznie powiadamianiu. Dane kontaktowe mogą być wykorzystywane jedynie do informowania obywatela o sprawach administracyjnych.

Do RDK mają dostęp wyłącznie uprawnieni i przeszkoleni urzędnicy (do dnia uruchomienia RDK ponad 2000 pracowników urzędów uzyskało odpowiednie certyfikaty). Jak zapewnia Ministerstwo Cyfryzacji nie ma więc ryzyka, że adres e-mail i numer telefonu wpadną w niepowołane ręce.

Jak przekazać dane do RDK?

To proste. I możliwe na dwa sposoby. Można to zrobić online – wystarczy skorzystać z usługi Skorzystaj z Rejestru Danych Kontaktowych (RDK). Aby jednak to zrobić potrzebne jest posiadanie profilu zaufanego.

Jeśli wpis do RDK będzie zawierał telefon i e-mail, należy mieć przy sobie telefon. Potwierdzenie dopisania danych będzie odbywało się poprzez potwierdzenie kodami wysłanymi oboma kanałami. Ma to na celu zapewnienie poprawności danych i eliminuje podawanie danych kontaktowych do innych osób.

Dane można także dodawać i korygować poprzez wypełniony i pozostawiony w każdym urzędzie formularz RDK.

Budowa Rejestru Danych Kontaktowych została współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.

Total
1
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Startuje – spóźniona o kilka miesięcy – infolinia Polskiego Ładu

Na niespełna dwa tygodnie przed wejściem w życie zmian podatkowych, które przez polityków partii rządzącej nazywane są przełomowymi, rząd postanowił wreszcie odpowiadać na pytania przedsiębiorców i swoich obywateli. Ulotki, które były dystrybuowane do Polaków widocznie nie odpowiadały na wszystkie pytania – pora więc sięgnąć po sprawdzony pomysł. Infolinię.