Connect with us

Umowy abonenckie wkrótce z obowiązkowym streszczeniem

PRAWO

Umowy abonenckie wkrótce z obowiązkowym streszczeniem

Komisja Europejska w połowie grudnia br. przyjęła nowe przepisy dotyczące sposobu zawierania i przedstawiania umów na świadczenie usług abonenckich. Od 21 grudnia 2020 roku każdy operator telekomunikacyjny – poza umową – będzie musiał udostępnić klientom przed podpisaniem umowy jej streszczenie.

Celem nowych przepisów jest ujednolicenie umów w sposób umożliwiający klientom, obywatelom Unii Europejskiej, zorientowanie się i porównanie między sobą usług telekomunikacyjnych, które to przyczynią się do podejmowania bardziej świadomych decyzji.

– Nowe streszczenie umowy zapewni jasne i porównywalne informacje o każdej usłudze i umowie, ułatwiając konsumentom dokonywanie świadomych wyborów. Kolejny krok w pomaganiu Europejczykom w korzystaniu ze wszystkich możliwości rynku wewnętrznego. – powiedział Thierry Breton, komisarz ds. Rynku Wewnętrznego

Zgodnie z nowymi przepisami, które zaczną obowiązywać 21 grudnia przyszłego roku, operatorzy telekomunikacyjni i inne podmioty dostarczające Internet i przesyłające wiadomości (SMS/MMS etc), będą musieli dostarczać klientom zwięzłe streszczenie umów jeszcze przed ich finalnym podpisaniem przez klienta.

Samo streszczenie będzie musiało zawierać główne warunki umowy, informacje na temat cen, zakresu zamawianych usług oraz czasu trwania umowy oraz warunków odstąpienia od umowy czy szybkości transmisji danych. Samo streszczenie musi być napisane w taki sposób, aby klienci samodzielnie mogli porównać oferty i treść umowy z innymi operatorami.

Najprawdopodobniej wzorzec takiego streszczenia umowy przedstawi dla polskich operatorów Ministerstwo Cyfryzacji lub Urząd Komunikacji Elektronicznej. Samo zaś rozporządzenie oraz załącznik mają być opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dni 30 grudnia tego roku.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE

Na górę