Connect with us

Dzięki 5G telesprzedawcy będą mogli wspierać się zapachem, dotykiem i smakiem

TECHNOLOGIE

Dzięki 5G telesprzedawcy będą mogli wspierać się zapachem, dotykiem i smakiem

Od dawna mówi się, że telefonia 5G to technologiczny kamień milowy.  Według Martina Mellora, szefa polskiego oddziału Ericssona dzięki 5G będzie mógł działać Internet sensoryczny.

Według Mellora działających w oparciu o technologię 5G internet sensoryczny pozwoli konsumentom na przekazywanie na duże odległości nie tylko dźwięku i video, ale – za sprawą czujników i sensorów – także odczucia zapachowe, dotykowe i smakowe.

Marketing sensoryczny

A doznania zapachowe, dotyk i smak to jeden z elementów marketingu sensorycznego. Marketing ów, to forma promowania produktu/usługi, która działa bezpośrednio na podświadomość odbiorcy oraz jego zmysły. Sposób działania jest wcześniej dobrze przemyślany i dostosowany do panującego klimatu – np. wystroju sklepu – aby wywołać u potencjalnych klientów określone reakcje i skojarzenia z wybraną marką/produktem, a następnie obudzić w nich chęć posiadania promowanych dóbr i przywiązać emocjonalnie do marki. Celem marketingu sensorycznego jest wywołanie u klienta oczekiwanych doświadczeń zmysłowych poprzez angażowanie wszystkich zmysłów – wzroku, słuchu, zapachu, dotyku i smaku.

Telesprzedaż sensoryczna

Jeśli – a dużo wskazuje na to, że tak – świat sprzedaży sensorycznej przeniesiemy do telesprzedaży – dużo zyskają na tym nie tylko sprzedawcy, ale i klienci – bo decyzje zakupowe będą mogli podejmować z wykorzystaniem wszystkich zmysłów. To będzie prawdziwa rewolucja w telesprzedaży.

Technologie virtual reality oraz augmented reality będą dostępne w wysokiej jakości na tyle, że trudno będzie odróżnić ich działanie w porównaniu do realnego świata. Jego zdaniem fake newsy znikną, ponieważ będą na bieżąco weryfikowane oraz nie będzie problemów z prywatnością w sieci.

5G przyspieszy IoT

Ważnym trendem ma być także 5G, którą będzie można zastosować w Massive IoT (z ang. skrót od Internet of Things – Internet Rzeczy) – czujniki, mierniki, sygnalizacja świetlna; w Critical IoT – autonomicznych autach, robotach w fabrykach; Enhanced Mobile Broadband – mobilnej transmisji danych oraz Fixed Wireless Access – stałe, bezprzewodowe połączenie internetowe. Dzięki tej technologii opóźnienie sygnału ma być minimalne – liczone w milisekundach.

Martin Mellor wskazywał również, że zaletą sieci piątej generacji ma być jej niezawodność i szybkość – nawet do 10 razy większa niż w przypadku 4 G; oraz oszczędność energii.

Według Ericsson Mobility Report, do końca tego roku na całym świecie będzie już 13 mln użytkowników 5G, ale już w 2025 roku ich liczba wzrośnie do 2,6 mld. Przesiadkę na nowy standard wybrało dotychczas 50 operatorów telekomunikacyjnych.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE