Connect with us

Wyciekły wrażliwe dane klientów Virgin Mobile Polska

TELEKOMUNIKACJA

Wyciekły wrażliwe dane klientów Virgin Mobile Polska

W minioną środę Virgin Mobile Polska poinformowało swoich klientów, że ich dane osobowe mogą być zagrożone. Wszystko przez odkryty tego dnia wyciek danych, jaki miał miejsce między 18 a 22 grudnia.

Atakujący uzyskali dostęp do takich danych jak imię, nazwisko oraz numer PESEL lub numer dokumentu tożsamości. Jak ocenia operator, incydent był zaplanowanym i umyślnym atakiem.

Atakujący nie uzyskał dostępu do baz ani infrastruktury Virgin Mobile Polska, a jedynie do części danych udostępnianych przez pojedynczą aplikację – twierdzi Virgin Mobile. Zdaniem operatora atakujący pozyskali jedynie dane 12,5 proc.  użytkowników, którzy zarejestrowali karty SIM prepaid.

Jak podkreśla Virgin Mobile atak hakerski nie dotyczy abonentów VMP korzystających z oferty abonamentowej, a którzy nie dokonywali wcześniej rejestracji prepaid.

– Virgin Mobile Polska niezwłocznie po wykryciu ataku podjęła działania mające na celu zabezpieczenie danych abonentów przed dalszymi atakami, złożyła stosowne zawiadomienie do organu nadzoru zgodnie z RODO, złoży również zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do organów ścigania. – czytamy w opublikowanym oświadczeniu spółki –

Operator wzmocnił również procedury uniemożliwiające wykorzystanie danych abonentów, poprzez wprowadzenie dodatkowych i ponadstandardowych środków weryfikacji tożsamości.

Abonenci, których dane były celem ataku są informowani o zaistniałym incydencie.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE