Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił nową usługę w ramach działającej Telefonicznej Informacji Pacjenta. Od dzisiaj z infolinii mogą korzystać aptekarze, którzy będą mieli pytania dotyczące wystawiania i realizacji e-recept.
Dzięki uruchomionej właśnie infolinii (800 190 590) personel medyczny (zarówno lekarze jak i aptekarze) będą mogli bezpłatnie zasięgnąć informacji na temat systemu wystawiania oraz realizacji e-recept. Wsparcie świadczyć będą także stacjonarnie pracownicy NFZ-u w oddziałach wojewódzkich.
A pytań pojawia się całkiem sporo, bo już 8 stycznia 2020 roku będą obowiązkowe.
– Zapewnimy bezpłatną i fachową pomoc wszystkim osobom, które wystawiają e-recepty. Chcemy, żeby te osoby poczuły się pewniej mając pod ręką konsultanta infolinii czy pracownika w placówce NFZ, który przeprowadzi ich krok po kroku przez system informatyczny służący do wystawiania e-recept. Eliminacja błędów już na tym etapie wpłynie pozytywnie na realizację elektronicznych recept i zadowolenie pacjentów z tego rozwiązania – wskazuje w rozmowie z serwisem mgr.farm Paweł Kikosicki, dyrektor Departamentu Obsługi Pacjenta w Centrali NFZ.