Firma InPost wprowadziła opcję obsługi klienta na platformie Asystenta Google. Od dzisiaj klienci operatora popularnych Paczkomatów będą mogli porozmawiać za pośrednictwem CzatBot[1] Mat-a w swoim telefonie. Wystarczy powiedzieć – „porozmawiaj z InPost”.
W ramach usługi Asystenta Google będzie można zadać pytanie o stats przesyłki lub wskazanie najbliższego Paczkomatu lub uzyskanie telefonu do kuriera. Ten sam bot dostępny jest również w wersji tekstowej w Messengerze, wraz ze wszystkimi swoimi funkcjonalnościami.
– Chcemy rozwinąć aplikację tak, aby w przyszłości bot sam przesyłał do użytkowników każdą zmianę statusu paczki, informacje o nowych usługach, itp. Jesteśmy doskonale przygotowani na szczyt świąteczny – zarówno dzięki rozbudowanej infrastrukturze, ułatwieniom technologicznym, takimi jak otwieranie Paczkomatu aplikacją – bez potrzeby dotykania ekranu maszyny, a także dodatkowym Punktom Obsługi Paczek – komentuje Rafał Brzoska, prezes InPost.
ChatBot Mat ma pomóc klientowi zlokalizować paczkę na przykład gdy wybrany przez niego Paczkomat jest przepełniony lub uszkodzony, a także gdy nie odebrano przesyłki w Paczkomacie w ciągu 48 godzin. Przesyłka nie powróci wtedy do oddalonego o wiele kilometrów oddziału InPost, lecz do Punktu Odbioru Paczek (POP), skąd będzie można ją odebrać. Całość działa zarówno na Androidzie jak i na iOS.