Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

4P

Składniki tzw. marketing mix: product (produkt), price (cena), place (miejsce), promotion (promocja). 4P to zespół elementów (instrumentów) za pomocą których możemy oddziaływać na rynek.

Social media marketing – podstawa sukcesu firmy w XXI wieku?

To z całą pewnością śmiała teza, jednakże promowanie w mediach społecznościowych jest potężną bronią w arsenale każdej firmy, która chce dotrzeć do klientów. Niemalże każdy ma smartfona i korzysta z aplikacji społecznościowych. W poniższym tekście omówimy kilka aspektów, jakimi trzeba się zainteresować, by odnieść sukces na polu nowoczesnej reklamy.

Zacząć należy od budowania zasięgów na popularnych portalach – Facebooku, Instagramie czy Twitterze. Są to, w uproszczeniu, liczby odzwierciedlające, ile osób mogło obejrzeć bezpośrednio daną treść. Mówimy tu unikatowych odwiedzinach – ta liczba prawie zawsze będzie mniejsza od wyświetleń. Warto pamiętać, że zwykle jest to pewna estymacja, przybliżenie i nie posiada ujednoliconej definicji. Metody rozpowszechniania naszej marki będą się również różniły między portalami. Zazwyczaj wpływ mają parametry takie jak ilość obserwujących czy aktywność profilu. Ponadto, częstą praktyką w budowaniu zasięgów jest angażowanie blogerów czy influencerów w kampanie promocyjne czy akcje edukacyjne wśród ich audiencji. Co za tym idzie – zasięgi są tematem kluczowym, ale nieoczywistym.

Jak dać się znaleźć

Obecnie świecie podstawową metodą znajdowania informacji są wyszukiwarki internetowe. Ukuły się nawet terminy w języku powszechnym – wygooglować coś – znaleźć za pomocą wyszukiwarki Google. Dla łatwości dotarcia do naszego profilu warto znaleźć się wysoko na liście wyników, na co wpływają dwa procesy. Pierwszym z nich jest SEO, z (ang.) Search Engine Optimization, czyli pozycjonowanie, natomiast drugim SEM – marketing w wyszukiwarkach, (ang.) Search Engine Marketing. Zadbanie o oba z tych aspektów zwiększają nasze szanse na znalezienie się na szczycie wyszukiwania. SEO dba nie tylko o odpowiednią strukturę portalu i jego treść, ale także o to, jakie strony internetowe zawierają odnośniki prowadzące do naszej witryny. Ponieważ szczegóły algorytmu Google są objęte tajemnicą, jest to tematyka szczególnie trudna dla nowicjusza. SEO i SEM to skomplikowana branża, w której warto zaufać specjalistom, takim jak agencja OBTK, chociażby w formie konsultacji. Wiele firm zajmuje się doradztwem bądź pełnym prowadzeniem kampanii SEO i SEM dla klienta.

Powyższe przykłady to zaledwie początek głębokiego tematu jakim jest marketing z użyciem nowoczesnych mediów. Na ignorowanie tego kanału komunikacyjnego nie może sobie pozwolić żaden przedsiębiorca chcący odnieść sukces. Dotarcie do konsumenta to zaledwie pierwszy krok do rozpoznawalności naszej marki, ale bez niego nigdzie nie dotrzemy.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Montaż reklamy zewnętrznej – czy miejsce ma znaczenie?

Mijamy je na każdym kroku, w drodze do pracy, w centrach handlowych oraz w trakcie długich podróży samochodem. Ciche reklamy, które swoim kolorytem skupiają Twoją uwagę, a nie krzykliwym sloganem, bądź melodią, która w radiu i telewizji będzie prześladować Cię przez parę miesięcy.