Unique One, agencja marketingu zintegrowanego, wdrożyła rozwiązanie wirtualnej asystentki zbudowane w oparciu o Talkie, platformę botów głosowych stworzoną przez Pragmatists. Posługujący się językiem naturalnym system nawiązuje kontakt telefoniczny ze zwycięzcami organizowanych przez Unique One konkursów i akcji promocyjnych i zbiera od nich informacje potrzebne do wysłania nagrody, takie, jak np. adres i dane kontaktowe.
Wykorzystując platformę botów Talkie opartą na sztucznej inteligencji (Artificial Intelligence – AI) stworzono wirtualną asystentkę, która dzwoni do uczestników konkursu, przeprowadza ich weryfikację oraz zbiera informacje niezbędne do wydania nagrody. Bot potrafi przeprowadzić także krótką ankietę dotyczącą potrzeb klienta i oceny samego konkursu. Pozyskane informacje są automatycznie przekazywane do działu wysyłki nagród, co znacznie usprawnia i przyspiesza cały proces obsługi akcji promocyjnych, dzięki czemu uczestnicy otrzymują informację o wygranej znacznie szybciej. Natomiast oceny konkursu i wyniki dotyczącej go ankiety są na bieżąco przekazywane organizatorom.
– Początkowo mieliśmy pewne obawy jak zareagują uczestnicy naszych promocji, kiedy skontaktuje się z nimi sztuczna inteligencja zamiast naszego działu help-desk. Wyniki są jednak zaskakująco pozytywne. Jest to rozwiązanie z którego jesteśmy dumni i będziemy je wdrażać w kolejnych naszych akcjach – mówi General Manager Agencji Unique One, Grzegorz Bonder.
Wirtualna asystentka znacząco skraca czas trwania weryfikacji zgłoszeń i wysyłki nagród. Wdrożone rozwiązanie pozwala firmie Unique One kontakt z niemal setką zwycięzców jednocześnie. Co znacząco zwiększa szybkość obsługi samych akcji.
– Nasza współpraca z Unique One stanowi bardzo dobry przykład realizacji wdrożenia w branży, która może szczególnie zyskać dzięki wykorzystaniu botów – zarówno ze względu na skalę konkursów konsumenckich, jak i na usprawnienie działań i redukcję kosztów organizacyjnych. Jednak same boty są uniwersalne, mogą realizować różne zadania i pracować dla różnych branż – ich możliwości są praktycznie nieograniczone. Wszystko zależy od pomysłu i celów postawionych wirtualnym asystentom. Szczególnie dobrze sprawdzają się oni podczas prostych, czasochłonnych i powtarzalnych zadań, jak telefoniczne zbieranie czy udzielanie informacji, umawianie spotkań czy przekierowywanie osób dzwoniących na infolinię do najbardziej właściwych konsultantów lub specjalistów – powiedział Paweł Lipiński, założyciel i dyrektor generalny firmy Pragmatists.