Connect with us

0,5 mln zł kary za telemarketing bez zgody

IN-HOUSE

0,5 mln zł kary za telemarketing bez zgody

Urząd Komunikacji Elektronicznej nałożył 500 tys. zł kary za telemarketing bez uprzedniej zgody użytkowników końcowych na spółkę Tani Opał.

Prezes UKE ustalił, że Tani Opał sp. z o.o. wykonywała połączenia o charakterze marketingowym bez wymaganych prawem uprzednich zgód abonentów lub użytkowników końcowych i nałożył karę w wysokości 500 tys. zł

W trakcie postępowania ustalono, że od 1 stycznia 2017 r. do 16 października 2017 r. wykonanych zostało 2 180 360 połączeń o charakterze marketingowym, z naruszeniem przepisów Prawa Telekomunikacyjnego. Spółka przedstawiała informacje o swojej działalności oraz ofercie sprzedaży opału.

Spółka naruszyła art 172 ust. 1 Prawa telekomunikacyjnego, który służy ochronie abonentów i użytkowników końcowych przed niezamówionymi komunikatami, w tym połączeniami telefonicznymi. Przepis ten zakazuje używania telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę. Tani Opał nie wykazał, aby posiadał uprzednie zgody udzielone przez adresatów swoich przekazów handlowych na otrzymywanie połączeń telefonicznych o charakterze marketingowym.

Prezes UKE oceniając zakres naruszenia zwrócił uwagę na okoliczność, że bezpośrednią konsekwencją stwierdzonych naruszeń było obniżenie przewidzianego prawem stopnia ochrony praw dużej liczby abonentów i użytkowników końcowych w relacji z profesjonalnym podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą.

Przy ustalaniu wysokości kary pieniężnej Prezes UKE wziął pod uwagę dotychczasową działalność podmiotu, a w szczególności fakt, że nie był on dotychczas karany przez Prezesa UKE. Wpłynęło to na zmniejszenie wysokości kary.

Decyzja nie jest prawomocna. Tani Opał sp. z o.o. może odwołać się do sądu.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od 12 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE

To Top