Connect with us

Transcom z nowatorskim systemem rekrutacji konsultantów telefonicznych

OUTSOURCING

Transcom z nowatorskim systemem rekrutacji konsultantów telefonicznych

Transcom opracował nowoczesny system rekrutacji, który pozwala wyselekcjonować odpowiednich kandydatów i znacznie usprawnić poszukiwanie pracowników. Firma opracowała specjalny test, który kandydaci do pracy mogą wykonać w dowolnym miejscu. Do tej pory zaobserwowano, że ta metoda znacznie przyspieszyła wybór odpowiednich osób na dane stanowiska.

Test rekrutacyjny opracowany przez Transcom mierzy wiele różnych czynników u kandydata np. multi-tasking, umiejętność kalkulacji, zaangażowanie czy działanie w grupie. Standardowe pytania typu „jak zachowasz się w danej sytuacji?”, przeplatane są nietypowymi, a nawet abstrakcyjnymi zagadnieniami, np. testem umiejętności i talentu na zasadzie grywalizacji. Pomimo tych wszystkich elementów test nie jest czasochłonny, a wynik końcowy jest zawsze przekazywany kandydatowi, tak aby mógł poznać swoje silne strony. Nawet jeśli osoba starająca się o pracę nie zaliczy testu, to otrzyma podsumowanie, które wskaże jej, nad jakimi elementami powinna pracować, tak aby
w przyszłości uzyskać lepszy wynik.

– Po przetestowaniu nowego, elektronicznego systemu rekrutacji możemy stwierdzić, że jest on niezwykle skuteczny. Kandydaci, którzy uzyskali wysoki wynik w teście online, okazywali się wartościowymi, potencjalnymi pracownikami, którym nie tylko moglibyśmy zaoferować stanowisko, ale także długotrwałe, stabilne zatrudnienie. Nasz system pozwala zaoszczędzić czas zarówno kandydatów, jak i rekruterów, a także pozwala przyszłym pracownikom zdobyć ważne doświadczenia – komentuje Christa Buss, Transcom Global Recruitment Manager.

Dzień Kandydata na próbę

Kolejnym etapem rekrutacji jest kontakt telefoniczny z kandydatami, którzy uzyskali pozytywny wynik testu oraz zaproszenie ich na tzw. Dzień Kandydata. Podczas takiego dnia osoby poszukujące pracy mogą dokładnie zapoznać się z firmą jeszcze przed podjęciem zatrudnienia, a także poznać swoich potencjalnych kolegów i przełożonych w nowym miejscu pracy.

– W czasie Dnia Kandydata nasi przyszli pracownicy mogą zapoznać się z wartościami firmy, zobaczyć biuro w każdej z czterech lokalizacji w Polsce, zadać wszelkie pytania oraz poznać przełożonego i zespół. Ten etap pozwala podjąć obu stronom świadomą i przemyślaną decyzję o zatrudnieniu, co sprzyja temu, że jesteśmy zadowoleni z nowych pracowników, a oni zostają z nami na dłużej – komentuje Grzegorz Baran, Client Service Manager i Członek Zarządu w Transcom.

Z dotychczasowych obserwacji Transcom wynika, że nowoczesny system rekrutacji sprawdza się o wiele lepiej niż tradycyjny system oparty tylko na analizie CV i rozmowie rekrutacyjnej. W czterech polskich miastach, w których firma posiada swoje oddziały (Olsztyn, Gdańsk, Białystok, Elbląg), poziom zatrudnienia systematycznie wzrasta i aktualna liczba pracowników to 1138 osób.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE