Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Speech Analytics

Analityka mowy polega na śledzeniu treści rozmowy pod kątem wcześniej zdefiniowanych słów lub fraz kluczowych. Istnieje analiza mowy on-line, która pozwala na śledzenie i oznaczanie wypowiadanych słów przez konsultanta lub

Nieefektywna komunikacja = 40 tysięcy straty na każdym pracowniku

Nieskuteczna komunikacja w firmie to koszt 40 tys. złotych rocznie. Na każdym pracowniku. 40 tys., które mogłoby być zainwestowane w rozwój firmy, reklamę, czy technologie wspomagające realizację zadań. To nie koniec. To także chaos informacyjny, konflikty personalne, spadek efektywności i motywacji zespołu. Czy jest na to rozwiązanie? Owszem – audyt komunikacyjny. 

Dobra komunikacja = większa efektywność

Badanie przeprowadzone przez Survata: The Brand Intelligence Platform wykazało, że 29% pracowników uważa, że komunikacja wewnętrzna w ich firmie jest nieskuteczna. Z kolei 4 na 5 pracowników uważa, że skuteczna komunikacja wewnętrzna pomaga w osiąganiu lepszych wyników pracy. Wniosek jest prosty – pracownicy zdecydowanie zwracają uwagę na poziom komunikacji i uzależniają od niej swoją efektywność. 

Komunikacja w firmie jest jak miecz obosieczny. Właściwie zarządzana przynosi zyski. Nieefektywna – same straty. Tworzy chaos, podsyca tarcia, dzieli – mówi Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający w agencji PR Commplace. Dobra komunikacja wewnętrzna to długofalowy proces. Warto w niego inwestować. Wzmocnienie kompetencji komunikacyjnych przeliczane jest na korzyści: efektywniejsze usługi, wzrost satysfakcji klientów, większy potencjał działania – dodaje specjalista z Commplace. 

Prawda, czy fałsz?

Wielu przedstawicieli kadry zarządzającej swoją opinię o stosunkach panujących w firmie opiera na podstawie przeprowadzonych nieformalnych rozmów. To błąd. Weryfikacja faktów, która jest efektem sprawnie przeprowadzonego audytu komunikacyjnego, pozwoli zwiększyć obiektywizm. Informacje nieformalne, mimo iż mogą być wartościowe, nie powinny być podstawowym źródłem. Dlaczego? Każdy z pracowników odgrywa inną rolę w firmie, ma inne zadania, a przede wszystkim może dążyć do realizacji swoich interesów, niekoniecznie zbieżnych ze strategią firmy. 

Audyt komunikacyjny jako pomoc w namierzeniu „czarnej dziury”

„Czarne dziury”, czy „wąskie gardła” – to elementy, które mogą utrudnić lub nawet zablokować komunikację. Osoby zarządzające często nie zdają sobie sprawy z istniejących na niższych szczeblach problemach komunikacyjnych, zakładając, że przekazana odgórnie informacji trafi do każdego pracownika. Skąd takie przekonanie? Do nich informacje docierają z reguły szybko. I na życzenie. Dlatego zdarza się, że zamiast dialogu prowadzą monolog, nie czekając na informację zwrotną lub nie weryfikując, czy komunikat dotarł do odbiorców. Statystyki pokazują jednak, że aż trzy czwarte pracowników twierdzi, że najskuteczniej współpracuje się z przełożonymi, którzy traktują ich jak partnerów i stawiają na skuteczną komunikację. Audyt komunikacyjny pomoże określić, jakie przeszkody blokują sprawny obieg informacji i udrożni kanały komunikacji wewnętrznej. Przyniesie to korzyść dla każdej ze stron.

Audyt komunikacyjny – dla jakiej firmy?

O poprawną komunikację należy dbać w każdej organizacji. Niezależnie, czy zalicza się do mikroprzedsiębiorstwa, czy stanowi międzynarodową korporację zatrudniającą setki pracowników. Audyt komunikacyjny pozwoli odpowiedzieć na pytania, jak wykorzystać potencjał ludzki, w jaki sposób skłonić pracowników do pracy w zespole, gdzie występują zatory komunikacyjne. A przede wszystkim jak zwiększyć efektywność, która przełoży się na sprawniejsze osiąganie celów – tłumaczy Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający w agencji PR Commplace.

Zarządzanie komunikacją wewnętrzną to inwestycja w firmę. To od ciebie zależy, czy pracownicy staną się jej ambasadorami, czy traktować będą tylko jako miejsce pracy. Wybór wydaje się jednak oczywisty. 

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Wyminąć “śnieżną kulę”, czyli rażąca siła postów

Facebook staje się równoprawnym kanałem kontaktu coraz częściej uwzględnianym w strategii obsługi klienta. Dotyczy to głównie w branży e-commerce, gdzie decyzje zakupowe często zależą od opinii klientów, a Ci chętniej oceniają nie produkt, lecz obsługę i robią to najczęściej w mediach społecznościowych.
więcej

Idzie sezon zakupów. Jak sklepy internetowe poradzą sobie ze zwrotami?

Rekordowo wysoka sprzedaż, jaką notują w czasie pandemii polskie sklepy internetowe, oznacza dla sprzedawców nie tylko wyższe obroty, ale też więcej pracy przy obsłudze zwrotów. Ostatni raport merce.com pokazuje, że duże sklepy, które częściej stawiają na automatyzację procesu i zlecają zwroty na zewnątrz, mogą wyjść z tej próby zwycięsko.
więcej

Praca zdalna w praktyce. Porady ekspertów HR

Praca zdalna zostanie z nami na dłużej, a w najbliższych latach powstawać będą nowe modele pracy. Jak pokazują badania Pracuj.pl, 9 na 10 respondentów chce korzystać z tej formy zatrudnienia także w przyszłości. Czy jednak naprawdę wiemy, jak efektywnie wykonywać obowiązki z domu?
więcej

5 prostych kroków do rozwoju firm w epoce covidowej

W zgodnej opinii ekspertów i praktyków biznesu konsekwencji gospodarczych pandemii nie można było przewidzieć. Dlaczego więc bardzo wielu przedsiębiorców jest na tę zmianę przygotowanych znacznie lepiej niż myśleliśmy?