Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Speech Analytics

Analityka mowy polega na śledzeniu treści rozmowy pod kątem wcześniej zdefiniowanych słów lub fraz kluczowych. Istnieje analiza mowy on-line, która pozwala na śledzenie i oznaczanie wypowiadanych słów przez konsultanta lub

SAS odnotował 105% wzrost sprzedaży rozwiązań sztucznej inteligencji

SAS zajął drugie miejsce w zestawieniu firm, które osiągnęły największy dochód ze sprzedaży rozwiązań AI w 2018 roku.

Jak wynika z raportu IDC „Worldwide Artificial Intelligence Software Platforms Market Shares, 2018: Steady Growth – Moving Toward Production”, SAS odnotował niemal czterokrotnie szybszy wzrost niż cały rynek rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję. Dochód firmy był wyższy o 104,6%, dzięki czemu zajęła ona drugie miejsce w kategorii oprogramowania AI.

Znaczący wzrost pozycji SAS na rynku sztucznej inteligencji jest bez wątpienia efektem wiodącej roli firmy w sektorze analityki – mówi David Schubmehl, Research Director, Cognitive/Artificial Intelligence Systems w IDC. – Aby sprostać nowym wyzwaniom biznesowym, organizacje przechodzą z fazy eksperymentów do fazy produkcji rozwiązań wykorzystujących AI. Wiele z nich poszukuje zaufanego partnera, który posiada doświadczenie oraz specjalistyczną wiedzę z zakresu analityki. Sztuczna inteligencja jest istotnym elementem strategii SAS, podobnie jak integracja z technologiami open source, co pozwala organizacjom wykorzystać ich potencjał do automatyzacji procesów bez znacznej rozbudowy modeli AI.

W marcu tego roku SAS ogłosił trzyletni plan inwestycji w sztuczną inteligencję o wysokości miliarda dolarów. Pozwoli on na dalszy rozwój firmy i wdrażanie kolejnych innowacji. Inwestycja ta dotyczy trzech głównych obszarów:

  1. Badania i rozwój na rzecz innowacji
  2. Inicjatywy edukacyjne odpowiadające na potrzeby klientów i partnerów, które pozwolą im lepiej zrozumieć czym jest sztuczna inteligencja i jakie korzyści mogą odnieść z jej wykorzystania
  3. Usługi eksperckie pozwalające zwiększyć klientom zwrot z inwestycji w projekty AI.

Przeznaczając 26% całkowitego dochodu firmy na działania z zakresu badań i rozwoju, SAS reinwestuje ponad dwa razy więcej niż wynosi średnia dla największych firm technologicznych.

Sztuczna inteligencja od lat stanowi integralną część oprogramowania SAS – mówi Jim Goodnight, CEO SAS. – Zależy nam na tym, aby sztuczna inteligencja nie stanowiła jedynie chwytliwego hasła, a gwarantowała realne korzyści naszym klientom. Począwszy od uczenia maszynowego, deep learning, rozpoznawania obrazów i przetwarzania języka naturalnego, aż po tworzenie prognoz biznesowych oraz optymalizację, SAS pomaga firmom z wielu branż czerpać korzyści z technologii AI.

Wśród klientów wykorzystujących sztuczną inteligencję SAS znajdują się Lockheed Martin, Royal Bank of Scotland oraz Honda. Jednym z kluczowych rozwiązań AI, które umożliwiają organizacjom podejmowanie lepszych decyzji biznesowych w sposób zautomatyzowany jest SAS Viya. Dzięki przejrzystym metodom działania i możliwościom interpretacji wyników analiz, rozwiązanie to pozwala klientom o różnym poziomie umiejętności technologicznych automatyzować złożone zadania, aby tworzyć najwyższej klasy modele analityczne.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Amazon planuje uruchomienie Amazon.pl

Amazon ogłasza rozpoczęcie prac nad uruchomieniem w Polsce Amazon.pl. Serwis zapewni polskim klientom nowy wymiar zakupów, a lokalnym biznesom umożliwi dotarcie do większej liczby odbiorców zarówno w Polsce, jak i na świecie.
więcej

Sztuczna inteligencja: trendy na 2021 rok

Analizując nadchodzące trendy w obszarze sztucznej inteligencji (AI), nie można nie zwrócić uwagi na pandemię, która zdominowała ostatni rok i wpłynęła na wszystkie aspekty życia ludzi na całym świecie. Jak wynika z badań Capgemini, ponad połowa firm oferujących usługi finansowe prowadzi prawie 40 proc. interakcji z klientem przy wsparciu AI.