Connect with us

Rząd przyjął rozporządzenie w sprawie minimalnego wynagrodzenia w 2020 roku

ZASOBY LUDZKIE

Rząd przyjął rozporządzenie w sprawie minimalnego wynagrodzenia w 2020 roku

Od nowego roku minimalna stawka godzinowa wyniesie 17 zł. Pierwotnie miało wzrosnąć do 16 zł. Rada Ministrów przyjęła rozporządzenie w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz minimalnej stawki godzinowej w 2020 roku.

Minimalne wynagrodzenie w 2020 roku ma wynieść 2600 zł brutto, a stawka godzinowa 17 zł – podała kancelaria Prezesa Rady Ministrów. Obecnie stawka ta wynosi 14,70 zł.

Prawo i Sprawiedliwość na swoich wiecach wyborczych proponuje wzrost minimalnego wynagrodzenia za pracę do 4000 zł w 2023 roku, co oznacza wzrost stawki godzinowej do co najmniej 26 zł brutto. Według planów Rządu w przyszłym roku zarobimy nie mniej niż 2600 zł brutto, w 2021 stawka podskoczy do 3000 zł brutto, a w 2024 – osiągnie wysokość 4000 zł brutto.

Przeczytaj koniecznie: Płace rosną coraz szybciej

Pomysł PiS jest ostro krytykowany przez analityków gospodarczych i samych przedsiębiorców, którzy twierdzą zgodnie, że tak radykalne zmiany mogą być bardzo ryzykowne i w pierwszej kolejności zauważy je rynek pracy. Zatrudnienie części osób będzie zupełnie nieopłacalne. Stracą więc Ci, którzy są najsłabiej wynagradzani.

Wzrosną także ceny usług call center rozliczanych w modelu godzinowym. Minimalna stawka (wynagrodzenie) dla outsourcingowego call center może wynieść nawet 80 zł za godzinę pracy telemarketera. A rozliczenia success-fee będą mogły odejść do lamusa.

Podwyżki cen nie ominą głównie firm usługowych, których działalność oparta jest na pracy manualnej: fryzjerzy, mechanicy samochodowi, sprzątacze a nawet ochroniarze, chociaż w ich przypadku można spodziewać się prób obejścia przepisów, jak to miało miejsce przed kilkoma laty (płatności za mundur etc).

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od 12 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE

To Top