Connect with us

Profil Zaufany z Mobile Connect

Fot. Ministerstwo Cyfryzacji

AKTUALNOŚCI

Profil Zaufany z Mobile Connect

Marek Zagórski, Minister Cyfryzacji podpisał porozumienie z Andreasem Maierhoferem, prezesem T-Mobile Polska w sprawie wykorzystania technologii Mobile Connect w Profilu Zaufanym.

Mobile Connect to nowoczesna i bezpieczna technologia, która służyć może na przykład do logowania Profilem Zaufanym. Może też być wykorzystana, jako drugi czynnik uwierzytelnienia przy podpisywaniu dokumentów przy pomocy Profilu Zaufanego.

W praktyce użytkownicy tego rozwiązania zamiast kodów jednorazowych, jakie otrzymują dziś SMS-em wpisywaliby jedynie w swoim telefonie PIN. To wystarczyłoby do logowania czy też podpisywania dokumentów elektronicznych przy pomocy Profilu Zaufanego.

Rozwiązanie to jest nie tylko bezpieczne, ale przede wszystkim dużo wygodniejsze w użyciu.

– Przystępujemy do testów tego nowoczesnego rozwiązania. Mam nadzieję, że to doprowadzą do tego, że wszyscy użytkownicy Profilu Zaufanego będą mogli z niego korzystać – mówi Marek Zagórski, minister cyfryzacji.

Porozumienie przewiduje, że po dopracowaniu szczegółów technicznych rozpoczną się tzw. testy Friends&Family, podczas których rozwiązanie będzie sprawdzane w praktyce przez ograniczoną grupę użytkowników. Wkrótce do testów będą mogli dołączyć również inni operatorzy.

Wdrożenie rozwiązania docelowego dla wszystkich chętnych obywateli nastąpiłoby w lipcu 2020.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od 12 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE

To Top