Blue Media uruchamia usługę zdalnego potwierdzenia tożsamości eID

Usługa elektronicznej identyfikacji eID od Blue Media ułatwia zweryfikowanie tożsamości osoby za pomocą systemu bankowości internetowej ING Banku Śląskiego. W pierwszej kolejności usługa eID umożliwia w pełni zdalne zawarcie umowy abonamentowej w sieci Orange oraz nabycie karty SIM działającej w tej sieci w systemie prepaid bez konieczności wizyty w salonie czy podpisywania umowy w obecności kuriera.

Usługa elektronicznej identyfikacji eID od Blue Media ułatwia zweryfikowanie tożsamości osoby za pomocą systemu bankowości internetowej ING Banku Śląskiego. W pierwszej kolejności usługa eID umożliwia w pełni zdalne zawarcie umowy abonamentowej w sieci Orange oraz nabycie karty SIM działającej w tej sieci w systemie prepaid bez konieczności wizyty w salonie czy podpisywania umowy w obecności kuriera.

Usługa zdalnego potwierdzania tożsamości (eID), wdrożona przez sopocką spółkę Blue Media, zastępuje obowiązek fizycznego potwierdzania tożsamości lub przesyłania skanów dowodów osobistych. Dzięki zdalnemu potwierdzeniu tożsamości z wykorzystaniem bankowości internetowej klient zyskuje jeszcze wygodniejszy dostęp do usług online.

– Dzięki naszemu rozwiązaniu klienci nie muszą już załatwiać formalności w stacjonarnym punkcie obsługi klienta ani umawiać się z kurierem na podpisywanie dokumentów. Wystarczy mieć dostęp do systemu bankowości internetowej Moje ING. W Blue Media jesteśmy przekonani, że bankowość elektroniczna czy mobilna może stanowić bramę do naszego cyfrowego świata  – komentuje Bartłomiej Gast, Business Development Director i Commercial Proxy w Blue Media.

Zdalna weryfikacja tożsamości z wykorzystaniem dostępu systemu bankowości internetowej Moje ING jest z punktu widzenia klienta szybka i wygodna. Jak w praktyce wygląda? Załóżmy, że chcemy podpisać nową umowę abonamentową w Orange (albo w posiadanym już telefonie uruchomić kartę prepaid działającą w tej sieci) i jesteśmy już klientem ING Banku Śląskiego. Wchodzimy na stronę Orange, wybieramy sprawę, którą chcemy załatwić online, a następnie jesteśmy przekierowani na stronę ING w celu wypełnienia i zatwierdzenia Wniosku o przekazanie danych. Po zalogowaniu się do bankowości internetowej, zostajemy poproszeni przez bank o wyrażenie zgody na przekazanie naszych danych osobowych Orange. Następnie zostaniemy automatycznie przeniesieni do serwisu firmy, by sfinalizować umowę.

Cały proces weryfikacji tożsamości zajmuje do kilkudziesięciu sekund i jest całkowicie bezpieczny. Wśród przekazywanych z ING  informacji znajdują się tylko dane wymagane przez operatora Orange do zawarcia umowy abonamentowej czy zarejestrowania prepaidowej karty SIM, czyli imię i nazwisko oraz PESEL. Zakres przekazywanych przez bank danych jest ustalany automatycznie i nie wykracza poza informacje niezbędne operatorowi.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Colt wprowadza oparte na chmurze rozwiązanie telefoniczne dla Microsoft Teams

Rozwiązanie Direct Routing od Colt, oferowane jako usługa w chmurze, pomaga przedsiębiorstwom szybko uruchomić połączenia PSTN (Publicznej Przełączanej Sieci Telefonicznej) w usłudze Teams. Znacznie usprawnia to komunikację zespołów, które ze względu na pandemię, zmuszone są odbywać spotkania online.
więcej

Przyszłość pracy – od modelu pracy zdalnej do hybrydowej

Praca zdalna zaczęła zyskiwać na znaczeniu jeszcze przed wybuchem pandemii. I choć prawie 70 proc. przedsiębiorców uważa obecnie, że wzrost wydajności pracy zdalnej będzie trwałym procesem, i przyniesie korzyści także po zakończeniu pandemii, to stawka jest wyższa, niż jedynie obniżone koszty przestrzeni biurowych.