Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Lead Response Time

inaczej LRT, średni czas odpowiedzi od wysłania zapytania przez klienta do chwili otrzymania przez niego odpowiedzi ze strony pytanego (najczęściej firmy/marki). LRT liczony jest w jednostkach czasu. Panuje powszechne przekonanie, że im szybsza odpowiedź na kontakt klienta (pytanie) tym lepszy wynik finalny w postaci zadowolenia klienta, jego decyzji o zakupie etc. Poniecznie posłuchaj programu K2 Podcast na temat LRT dostępnego tutaj.

Skuteczna selekcja – klucz do znalezienia najlepszego pracownika

Odpowiednie dopasowanie pracownika do stanowiska jest niezwykle istotne w każdej branży, począwszy od wyspecjalizowanych informatyków, kończąc na kreatywnych specach od angażujących haseł reklamowych. Podczas pierwszego etapu rekrutacji niezmiernie ważna jest trafna selekcja, która nie tylko oszczędza czas obu stron, ale również pozwala uniknąć niepotrzebnych kłopotów w przyszłości.

Odpowiednie dopasowanie pracownika do stanowiska jest niezwykle istotne w każdej branży, począwszy od wyspecjalizowanych informatyków, kończąc na kreatywnych specach od angażujących haseł reklamowych. Podczas pierwszego etapu rekrutacji niezmiernie ważna jest trafna selekcja, która nie tylko oszczędza czas obu stron, ale również pozwala uniknąć niepotrzebnych kłopotów w przyszłości.

Gdy pracownik podczas realizacji zadań rozwija swoje zainteresowania, pasje, talenty oraz bierze czynny udział w tworzeniu koncepcji, produktu lub planu, wówczas jego praca staje się bardziej efektywna, gdyż podchodzi do niej z większym zapałem i zaangażowaniem. W takiej sytuacji pracodawca jest zadowolony z wyników pracy, a pracownik czerpie dużą satysfakcję z wykonywanych obowiązków. Jest to klasyczne zastosowanie zasady win-win.

Pierwszy etap rekrutacji

Obecny rynek pracy charakteryzuje się dużą dynamiką. Zarówno liczba ogłoszeń o pracę, jak i liczba potencjalnych kandydatów sprawiają, że szybka selekcja przyszłych pracowników jest niezwykle istotna. Zasadniczo pierwszy etap rekrutacji to dłuższa rozmowa telefoniczna, która powinna przekazywać wszystkie najważniejsze informacje dotyczące warunków pracy ze strony pracodawcy oraz te dotyczące umiejętności i doświadczenia ze strony potencjalnego kandydata. Ten etap jest kluczowy, ponieważ od niego zależy, jaka grupa osób zostanie zaproszona do biura. Należy unikać banalnych pytań otwartych i skupić się na sprawdzeniu konkretnych umiejętności kandydata. Wówczas na kolejny etap zostaną zaproszone wyłącznie te osoby, które posiadają wymagane cechy i kompetencje.

– Skuteczna selekcja potencjalnych pracowników to klucz do udanej rekrutacji, dlatego należy się do niej odpowiednio przygotować. Oprócz kwestii formalnych, które są nieodłączną częścią każdej rozmowy, warto skupić się na uzyskaniu informacji o praktycznych umiejętnościach, które są wymagane na konkretnym stanowisku. Im staranniej i dokładniej zostaną sprawdzone, tym większe są szanse na znalezienie odpowiedniej osoby. – komentuje Natalia Bogdan, prezes agencji pracy Jobhouse. 

Drugi etap rekrutacji

Na drugim etapie rekrutacji powinna być obecna nie tylko osoba z działu HR, ale również potencjalny przełożony, który będzie mógł szczegółowo sprawdzić poziom kompetencji kandydata. Na tym etapie potencjalny pracownik powinien otrzymać informację dotyczącą zakończenia rekrutacji. Nie jest tajemnicą, że osoby aktywnie poszukujące pracy biorą udział w kilku rekrutacjach jednocześnie. Oprócz skonkretyzowania oczekiwań obu stron, niezwykle istotne jest sprawdzenie umiejętności kandydata w praktyce. Choć doświadczenie jest bardzo ważne, odnosi się jednak do przeszłości, dlatego należy sprawdzić, jak dany kandydat może w danym momencie pomóc firmie w realizacji jej celów. Nawet w przypadku sporej liczby potencjalnych pracowników, drugi etap powinien trwać jak najkrócej. Jeżeli pojawi się kandydat, który spełnia wszystkie oczekiwania firmy i posiada niezbędne kwalifikacje, powinien być poinformowany o wynikach rekrutacji w tym samym tygodniu, aby uniknąć sytuacji, w której najlepszą osobę zatrudni konkurencja. Jeśli pracownicy HR oraz przyszli przełożeni nie mają pewności co do wyboru kandydata, należy powtórzyć cały proces rekrutacyjny i jednocześnie poszerzyć zakres poszukiwań o social media, portale ogłoszeniowe oraz agencje.

Zastosowanie skutecznej selekcji znacznie zmniejsza ryzyko zatrudnienia nieodpowiedniej osoby i związanych z tym konsekwencji. To nie tylko niesie wiele korzyści dla firmy, ale pozwala także oszczędzić czas zainwestowany w ewentualne przyszłe rekrutacje, jeśli okaże się, że wybrany kandydat nie spełniał wszystkich wymogów.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Jak zatrzymać pracownika, czyli metoda 4P

Rekrutacja, rekrutacją…, ale konieczne jest też trzymanie w ryzach retencji. Przyjmuje się, że w branży obsługi klienta ta jest wysoka i wynosi około 30%. To duże wyzwanie. Tak bardzo duże, że na ten temat powstało wiele teorii, książek i nieprzespanych nocy.