Connect with us

Rynek ogłoszeń o pracę: I półrocze 2019

ZASOBY LUDZKIE

Rynek ogłoszeń o pracę: I półrocze 2019

Pierwsze półrocze na rynku ogłoszeń o pracę to niewielki wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem. Tylko na Pracuj.pl ilość ogłoszeń wzrosła o 1,4%, niż przed rokiem. Choć liczby dowodzą wzrost, to mamy do czynienia ze stopniową stabilizacją rynku pracy. Kogo więc szukamy?

Od lat prym w rankingu ofert pracy wiedzie Handel i sprzedaż. Prawie 87 tys. ogłoszeń (29% ofert) opublikował portal Pracuj.pl. Na drugim miejscu znalazła się Obsługa Klienta (22% – 64,5 tys. ogłoszeń), IT (15% i 43 tys. ogłoszeń) oraz finanse (13% 38 tys. ogłoszeń).

Czołówka najczęściej poszukiwanych specjalizacji pozostaje od wielu kwartałów niezmienna. Nie oznacza to jednak, że na rynku nie widać interesujących tendencji. O istotnych zmianach można mówić zwłaszcza w kontekście handlowców i sprzedawców. Liczba ogłoszeń dedykowanych tej grupie spadła o 8% w stosunku do I półrocza 2018, gdy kierowanych było do niej 32% ofert. Wpływ na tę tendencję może mieć sytuacja w branży handlowej i ustawa o zakazie handlu w niedzielę. Możliwe są też odnotowywane przez pracodawców trudności z rekrutacją handlowców, m.in. związane z rosnącymi oczekiwaniami płacowymi.

W I półroczu 2019 pracowników najchętniej rekrutowały firmy z branży bankowo-finansowej (10% – 14 347 ogłoszeń) oraz handlu detalicznego / sprzedaży B2C (10% – 14 082). Tuż za nimi znalazły się produkcja FMCG (8%), handel hurtowy / sprzedaż B2B (7%) oraz branża IT (6%). Co interesujące, największy wzrost liczby ogłoszeń odnotowany został w kategorii administracji państwowej. Może to wskazywać na coraz większą otwartość instytucji publicznych na rekrutację online. Zamieściły one aż o 39% ogłoszeń więcej niż rok wcześniej.

Inf.pras./opr. wł.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE