Connect with us

Cyfrowa transformacja – trendy, które zmieniają marketing

STRATEGIE I INWESTYCJE

Cyfrowa transformacja – trendy, które zmieniają marketing

Dynamiczny rozwój zaawansowanych technologii w połączeniu z rosnącą, kolektywną świadomością konsumentów to motyw przewodni najnowszego raportu Cyfrowa transformacja – marketing nowej ery. Autorzy raportu sprawdzili, w jaki sposób zmieniające się relacje między konsumentami a markami. Jak relacje te kształtują rynki i jakie sposoby obsługi klienta są najskuteczniejsze.

Na czym polega cyfrowa transformacja?

Według analizy International Data Corporation aż 65% przedstawicieli europejskich firm nie słyszało o istocie digital transformation. Cyfryzację wymienia się znacznie częściej jako istotny element biznesu, choć to digital transformation jest znacznie głębszym i szerszym pojęciem. Ten termin oznacza przede wszystkim zmianę technologiczno-społeczną, polegającą na tworzeniu się nowych relacji rynkowych.

Nieznane dotychczas sposoby komunikacji i interakcji między człowiekiem a marką, związane są z ewolucją społeczności konsumenckich. Jak oceniają niektórzy, może to być także związane z dynamicznym rozwojem sztucznej inteligencji.

90% wszystkich danych, jakie kiedykolwiek powstały na Ziemi, wygenerowano w ciągu zaledwie dwóch ostatnich lat!

– Rozwój takich trendów jak voice search, nowe sposoby płatności bezgotówkowych, sztuczna inteligencja, zakupy bezobsługowe, AR i VR dostarczają całą gamę nowych możliwości dotarcia do klientów. Na bazie nowych technologii i automatyzacji rozwinął się, chociażby marketing konwersacyjny – mówi Izabela Kaczmarska, Strategic Planner w agencji reklamowej PA.

Czego oczekują klienci nowej ery i jak reagują na to marki?

Nowoczesne rozwiązania służą zarówno konsumentom, jak i markom. Firmy poprzez wdrażanie udogodnień dla klientów takich jak np. aplikacje zakupowe w sklepach bezobsługowych, zyskują więcej możliwości na zbieranie szczegółowych danych na temat swoich klientów, a ci z kolei, mogą w łatwy, wygodny i niewymagający stania w długich kolejkach sposób dokonać płatności. Cyfrowa transformacja opiera się na innowacjach w sposobie sprzedaży i kontaktu z klientami na każdym etapie ścieżki zakupowej. 

Firmy muszą być gotowe na wdrażanie zmian. Tempo tych zmian dyktowane jest głownie przez pokolenie X i Y. Pokolenia, które w 2025 roku będą stanowić 75% całego społeczeństwa. Dla tych grup społecznych, a szczególnie post-millenialsów urodzonych „ze smartfonem w ręku” kluczowe stają się takie aspekty jak ekologia, społeczna odpowiedzialność oraz budowanie bliskich relacji, nie tylko z najbliższym otoczeniem, ale także z markami w świecie cyfrowym. Przesyceni agresywnymi reklamami konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na autentyczność marki. Właśnie ten czynnik przyczynił się do wzrostu popularności mikro-influencerów. W przyszłości marketingu nie ma miejsca na sztuczną, nachalną perswazję. 

W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu ważne jest dostarczanie usług szybko i bezproblemowo. Konsumenci oczekują wygodnych form płatności i transparentnych zasad w relacji z marką. Biznes, który chciałby odnieść sukces w digitalowej przyszłości, musi być nastawiony na stałe monitorowanie otoczenia. Firmy muszą dostosowywać swoją strategię do pojawiających się trendów w jak najkrótszym czasie.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE