Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

PBX

z angielskiego Private Branch Exchange, centrala abonencka – to centrala telefoniczna będąca własnością i zarządzana przez użytkownika, zwykle przedsiębiorstwo lub instytucję, tworząca wewnętrzną sieć telefoniczną przedsiębiorstwa i połączona najczęściej kilkoma liniami z centralą operatora telekomunikacyjnego. Centrala PBX umożliwia zatrzymanie w sieci telefonicznej przedsiębiorstwa wewnętrznych rozmów pracowników przedsiębiorstwa, a jednocześnie obsługę normalnego ruchu telefonicznego, tj. rozmów przychodzących z zewnątrz przedsiębiorstwa i rozmów wychodzących na zewnątrz. Centrale PBX używane są w przedsiębiorstwach (instytucjach) zatrudniających większą liczbę osób, w których znaczna część rozmów telefonicznych to rozmowy wewnętrzne między pracownikami przedsiębiorstwa. Zastosowanie centrali pozwala znacznie zaoszczędzić liczbę linii telefoniczych, a co za tym idzie zredukować koszty. Obecnie centrale PBX są zastępowane przez centrale IP (nie wymagają one linii telefonicznych, tylko szerokopasmowych łącz internetowych), rozmowy wychodzące są prowadzone poprzez VoIP, co wydatnie obniża koszty. Nowoczesne centrale abonenckie pozwalają na integrację różnego rodzaju sieci telefonicznych: począwszy od analogowej sieci publicznej, poprzez cyfrową aż po rozwiązania VoIP czy GSM. Posiadają wiele funkcji, które pozwalają na zaawansowaną kontrolę kosztów połączeń telefonicznych, m.in. automatyczne trasowanie połączeń, restrykcje dla poszczególnych użytkowników lub grup użytkowników. Wielu producentów central, m.in. Panasonic czy Siemens, posiada linie telefonów przeznaczonych do ich produktów pozwalających na zaawansowaną obsługę centrali i ruchu telefonicznego.

K2 Podcast: Telemarketing widziany oczyma klientów

O tym, że nie wierzymy telemarketerom już wiemy z opowieści własnych lub naszych znajomych. Ale o tym, co myślą o telemarketingu i telemarketerach Polacy możemy już nie wiedzieć. Dlatego dzisiaj postanowiliśmy opowiedzieć Wam o tym, jak telemarketing i obsługę klienta postrzegają sami klienci.

O tym, że nie wierzymy telemarketerom już wiemy z opowieści własnych lub naszych znajomych. Ale o tym, co myślą o telemarketingu i telemarketerach Polacy możemy już nie wiedzieć. Dlatego dzisiaj postanowiliśmy opowiedzieć Wam o tym, jak telemarketing i obsługę klienta postrzegają sami klienci.

Wśród badanych Polaków (N=1152 osoby) 67,67% wskazało e-mail jako preferowana forma kontaktu między firmą, a klientem. Telefon znalazł się dopiero na trzecim miejscu (29,85%).

Zadaliśmy także pytanie o to ile – zdaniem respondentów – kontaktują się telemarketerzy? Wg. 34,33% kontakt następuje nawet kilka razy w miesiącu. Raz na kwartał – 20,9%.

Zestawiając jednak te wyniki z kolejnym wykresem, możemy dojść do całkiem interesujących wyników na temat preferowanej częstotliwości kontaktu klienta z firmą.

Zdecydowana większość Polaków oczekuje kontaktu nie częściej niż raz na kwartał. Mimo to, i tak dla ponad 46% respondentów będą telefonowali zbyt często 🙂

To, co może zwracać uwagę to fakt, że dla 16,42% przypadków – telemarketerzy nie oddzwaniają o umówionej godzinie.

Co w takim razie jest ważne dla klientów w kontakcie z infolinią? Dla 67% badanych Polaków – konsultant musi byc przygotowany i konkretny. Ważna jest także dodzwanialność – 49,25%.

Co może dla niektórych być sporym zaskoczeniem, to 41,79% Polaków uważa, że telemarketer wprowadzający w błąd powinien ponosić pełną odpowiedzialność.

Jaki w takim razie powinien być telemarketer? Dla ponad 74% – kompetentny. Ponad 65% uważa, że uprzejmy i 59,7% – będący doradcą, a nie sprzedawcą.

To tylko fragment danych z raportu “Telemarketing oczyma klientów”, który już wkrótce udostępnimy wszystkim czytelnikom CCNEWS.pl.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy