Connect with us

K2 Podcast: Telemarketing widziany oczyma klientów

PODCAST

K2 Podcast: Telemarketing widziany oczyma klientów

O tym, że nie wierzymy telemarketerom już wiemy z opowieści własnych lub naszych znajomych. Ale o tym, co myślą o telemarketingu i telemarketerach Polacy możemy już nie wiedzieć. Dlatego dzisiaj postanowiliśmy opowiedzieć Wam o tym, jak telemarketing i obsługę klienta postrzegają sami klienci.

Wśród badanych Polaków (N=1152 osoby) 67,67% wskazało e-mail jako preferowana forma kontaktu między firmą, a klientem. Telefon znalazł się dopiero na trzecim miejscu (29,85%).

Zadaliśmy także pytanie o to ile – zdaniem respondentów – kontaktują się telemarketerzy? Wg. 34,33% kontakt następuje nawet kilka razy w miesiącu. Raz na kwartał – 20,9%.

Zestawiając jednak te wyniki z kolejnym wykresem, możemy dojść do całkiem interesujących wyników na temat preferowanej częstotliwości kontaktu klienta z firmą.

Zdecydowana większość Polaków oczekuje kontaktu nie częściej niż raz na kwartał. Mimo to, i tak dla ponad 46% respondentów będą telefonowali zbyt często 🙂

To, co może zwracać uwagę to fakt, że dla 16,42% przypadków – telemarketerzy nie oddzwaniają o umówionej godzinie.

Co w takim razie jest ważne dla klientów w kontakcie z infolinią? Dla 67% badanych Polaków – konsultant musi byc przygotowany i konkretny. Ważna jest także dodzwanialność – 49,25%.

Co może dla niektórych być sporym zaskoczeniem, to 41,79% Polaków uważa, że telemarketer wprowadzający w błąd powinien ponosić pełną odpowiedzialność.

Jaki w takim razie powinien być telemarketer? Dla ponad 74% – kompetentny. Ponad 65% uważa, że uprzejmy i 59,7% – będący doradcą, a nie sprzedawcą.

To tylko fragment danych z raportu „Telemarketing oczyma klientów”, który już wkrótce udostępnimy wszystkim czytelnikom CCNEWS.pl.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od 12 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE

To Top