Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

UOKiK

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest centralnym organem administracji państwowej. Odpowiada bezpośrednio przed Prezesem Rady Ministrów. Powoływany jest przez niego spośród osób wyłonionych w drodze otwartego i

Cyfrowe finanse. Potrzeby klienta w centrum uwagi instytucji finansowych

Polska technologia w zakresie płatności jest na najwyższym, światowym poziomie – podkreślił Ajay Banga, prezes i dyrektor generalny Mastercard podczas dyskusji o cyfrowych finansach pt. “Prezesi o banku przyszłości, czyli cyfrowe finanse jako krwiobieg gospodarki 4.0” na European Financial Congress w Sopocie. Patronem medialnym wydarzenia był portal CCNEWS.pl

Polska technologia w zakresie płatności jest na najwyższym, światowym poziomie – podkreślił Ajay Banga, prezes i dyrektor generalny Mastercard podczas dyskusji o cyfrowych finansach pt. “Prezesi o banku przyszłości, czyli cyfrowe finanse jako krwiobieg gospodarki 4.0” na European Financial Congress w Sopocie. Patronem medialnym wydarzenia był portal CCNEWS.pl

W debacie wzięli również udział: Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP oraz Cezary Stypułkowski, prezes mBanku. Podczas dyskusji,prezesi poświęcili uwagę m.in. rozwojowi rynku płatniczego w Polsce. Podkreślali, że Polska wyróżnia się np. udziałem transakcji bezstykowych w płatnościach.

Polski rynek płatności bezstykowych jest bardzo zaawansowany, chociażby w porównaniu do USA – zauważył Ajay Banga. – Na dowód można przytoczyć dane, z których wynika, że w USA tylko 1 proc. transakcji odbywa się bezstykowo, podczas gdy w Polsce udział tego rodzaju płatności przekracza 70 proc.

Zaproszeni do debaty prezesi podkreślali bardzo dobre perspektywy rozwoju, które ma przed sobą polski system płatności Blik. Dzięki współpracy z Mastercardem Blik będzie miał szansę mocno rozwinąć się na zagranicznych rynkach.

– Upatruję w tej kwestii wielu możliwości współpracy – zaznaczył Ajay Banga. – Sześć lat temu zrozumieliśmy, że możemy dokonać dużego skoku. Mieliśmy pewność, że bankowość mobilna to przyszłość całej bankowości oraz że możemy zachęcić klientów do zupełnie nowej formy płatności – powiedział Cezary Stypułkowski, prezes mBanku, odnosząc się do wspólnej inicjatywy banków w Polsce, by stworzyć system Blik.

– Przygoda z Blikiem trwa dopiero sześć lat. Proces jego rozwoju ciągle trwa. Biorąc pod uwagę bardzo szybkie tempo zmian w bankowości, zakładam, że jeszcze wiele przed nami – dodał Zbigniew Jagiełło. Uczestnicy debaty podkreślali też, że w najbliższych latach banki nie zmienią swojego klientocentrycznego podejścia. Wskazywali, że klienci oczekują ciągłego upraszczania usługi, a technologia ma ich w tym wspierać.

– Codziennością są dla nas eksperymenty. Na rynku niedługo będzie obecne pokolenie, które nie zna rzeczywistości bez iPhone’a czy Facebooka. Banki muszą działać w obszarze rozwiązań, które są naturalne dla młodego pokolenia. To ono przyniesie nam oczekiwania, do których będziemy musieli się dostosować –

powiedział Cezary Stypułkowski, CEO mBANK

Prezesi zgodzili się, że sporym wyzwaniem w świecie ciągłego rozwoju technologii i Internetu, będzie edukowanie klientów w zakresie cyberbezpieczeństwa.

Ayaj Banga przypomniał, że np. w USA 70 proc. użytkowników jeszcze nigdy nie zmieniło hasła dostępu do bankowości internetowej, podczas gdy taką czynność powinno się wykonywać regularnie. Według niego,trzeba też pomyśleć np. o rozwiązaniu, na podstawie którego ludzie będą w stanie ocenić poziom bezpieczeństwa gwarantowany przez urządzenia podłączane do sieci. W tym zakresie niezbędna jest dobra współpraca instytucji finansowych z regulatorami rynku. Instytucje nadzorcze powinny bowiem gwarantować wszystkim równe szanse na rynku, gwarantować bezpieczeństwo, ale jednocześnie działać tak, by nie zdusić innowacyjności

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Rejestracja Covid – kolejny wstyd!

Wydaje się, że w organizacji komunikacji na odległość wszystko, lub prawie wszystko jest znane. Wiadomo jak zaplanować organizację i działanie infolinii, ilu agentów trzeba posadzić „na słuchawkach”, jak skonfigurować IVR lub voice bota.
więcej

Człowiek czy maszyna?

Dla większości managerów tematyka sztucznej inteligencji i automatyzacji nie jest już czymś zupełnie obcym. Ciągle jednak nie wiemy dużo, bo i nie było dotychczas dużo zakończonych sukcesem wdrożeń. Wojciech Glapa opowie o tym na czym powinniśmy opierać swój biznes, na czym powinniśmy skupić się wdrażając elementy AI (SI).
więcej

Działanie w duchu SIX SIGMA: czy to się opłaca?

Tomasz Bartkowicz, od lat związany z procesami obsługi klienta w największych instytucjach finansowych opowiada o tym jak działać w duchu strategii 6 sigma. Czym jest owa 6 sigma? Six sigma oznacza, że istnieje 6 odchyleń standardowych. Co to oznacza w procesach obsługi klientów? Przekonajcie się sami!