Connect with us

Czy Polacy są gotowi na sztuczną inteligencję?

AUTOMATYZACJA

Czy Polacy są gotowi na sztuczną inteligencję?

O sztucznej inteligencji i jej wpływie na ludzkie życie mówi się coraz więcej. Globalne społeczności coraz chętniej korzystają z technologii opartych na AI. Eksperci Instytutu Kościuszki w partnerstwie z Samsung Polska przygotowali raport Sztuczna inteligencja: Made in Asia, w którym przyglądają się państwom Dalekiego Wschodu i sprawdzają, jak przygotować polskie społeczeństwo na implementację AI na szeroką skalę.

Sztuczna inteligencja oraz jej samouczące się algorytmy już teraz zmieniają sposób, w jaki pracujemy, podróżujemy czy sprzątamy. Jednak brak wystarczającej wiedzy i objaśnień na ten temat sprawił, że dla wielu potencjalnych użytkowników AI wciąż jest wielką niewiadomą. W efekcie to nie technologia, a poziom gotowości polskiego rynku staje się przeszkodą do właściwej implementacji sztucznej inteligencji.

Samsung jako lider innowacji i jedna z wiodących spółek technologicznych od kilku lat wdraża przełomowe technologie AI w swoich produktach. Jako firma jesteśmy świadomi naszej roli i konsekwentnie planujemy działania na rzecz pozytywnych zmian także w polskiej gospodarce. Omówione w raporcie przykłady wdrożeń AI w krajach azjatyckich stanowią solidną podstawę i pozwolą nam wypracować dobre praktyki na przyszłość – komentuje Jacek Łęgiewicz, Public Affairs Director, Samsung Electronics Polska.

Celem raportu „Sztuczna inteligencja: Made in Asia” jest poruszenie kwestii związanych z wdrożeniem innowacyjnych technologii w realną gospodarkę. Publikacja podzielona została na trzy rozdziały:

  • Sztuczna Inteligencja w służbie zdrowia
  • Inteligentny transport
  • Sztuczna Inteligencja w rolnictwie

Analizie poddano rynek azjatycki wraz z państwami, takimi jak Korea Południowa, Japonia, Singapur czy Malezja. Eksperci chcieli w ten sposób pokazać, że nie tylko światowi giganci, tacy jak Chińska Republika Ludowa czy Stany Zjednoczone mogą wdrażać sztuczną inteligencję na szeroką skalę.

W wielu sektorach Azja doświadcza dziś unikalnej na skalę światową implementacji AI w życiu codziennym obywateli. Jak pokazują badania, w kolejnych latach stanie się to także udziałem innych regionów, w tym Europy i Polski. Kraje azjatyckie mogą być uznane jako poligon doświadczalny, swoiste laboratorium w zakresie wdrażania różnorodnych rozwiązań AI oraz modeli biznesowych z nimi związanych, a także ich konsekwencji dla gospodarki, rynku pracy oraz kultury – podkreśla Robert Siudak, ekspert Instytutu Kościuszki.

Raport można pobrać na stronie Instytutu

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE