Polskie banki zabiegają o klientów z Ukrainy

W Polsce mieszka grubo ponad milion obywateli Ukrainy. Wielu z nich korzysta z usług polskich banków. Według szacunków firmy Selectivv ok. 95% Ukraińców, którzy pracują u nas legalnie, ma polskie konto bankowe. Nic dziwnego, że ukraińscy obywatele stanowią dla naszych banków ważną grupę klientów.

W Polsce mieszka grubo ponad milion obywateli Ukrainy. Wielu z nich korzysta z usług polskich banków. Według szacunków firmy Selectivv ok. 95% Ukraińców, którzy pracują u nas legalnie, ma polskie konto bankowe. Nic dziwnego, że ukraińscy obywatele stanowią dla naszych banków ważną grupę klientów.

Ukraińcy przebywający w Polsce otwierają w naszych bankach konta osobiste i zamawiają do nich karty płatnicze. Dużą wagę przywiązują do możliwości wysyłki środków za granicę i usługi wymiany walut. Jak mówi Tomasz Niewiedział, dyrektor obszaru omnichannel[1] w Santander Bank Polska: – Z analiz przeprowadzonych przez bank wynika, że 80% osób z grupy cudzoziemców będących klientami banku do zarządzania finansami osobistymi wykorzystuje głównie aplikację mobilną. Natomiast wybierając bank, szukają oni takiego, w którym mogą swobodnie się komunikować w ojczystym języku.

Możliwość korzystania z aplikacji bankowej i bankowości internetowej w ojczystym języku jest dla obcokrajowców rzeczywiście ważna. Dzięki temu klient, którego podstawowym językiem jest np. ukraiński czy rosyjski, czuje się bardziej komfortowo i bezpieczniej. Z punktu widzenia takiego klienta dobrze jest również, jeśli może on w swoim języku porozmawiać z doradcą telefonicznym czy zapoznać się z ofertą na stronie internetowej banku. To samo dotyczy oczywiście treści umowy i materiałów marketingowych.

infowire.pl

REKLAMA
Słownik
1. omnichannel. (z ang. wielokanałowość) – rozwiązanie związane z technologią i strategią, które zakłada synergię sprzedaży i/lub obsługi klienta w…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *