Connect with us

Kanadyjski Mitel chciałby przejąć Avaya

STRATEGIE I INWESTYCJE

Kanadyjski Mitel chciałby przejąć Avaya

The Wal Street Journal (WSJ), powołując się na anonimowe źródła, poinformował, że Mitel zamierza złożyć ofertę kupna Avaya. Mówi się nieoficjalnie o kwocie od 2,2 mld do 2,4 mld dolarów. WSJ twierdzi, że oferta zostanie ogłoszona już w maju, ale zastrzega, że do samej transakcji może nie dojść.

Według mediów przejęciem Avaya zainteresowany jest także właściciel West Corp  (Apollo Global Management) i Permira Holdings. Ten ostatni, to właściciel Genesys. Ale rynek jest sceptyczny na temat przejęcia Avaya przez Genesys. Amerykański Departament Sprawiedliwości oraz Federalna Komisja ds. Handlu najprawdopodobniej wstrzymałaby takie przejęcie.

Dave Michels, analityk TalkingPointz sugeruje, że Avaya nie jest aż tak cenna, jak podaje WSJ. Tuż po tym, jak pojawiła się informacja o możliwości przejęcia Avaya przez Mitel akcje nagle podskoczyły do 19,32 USD za sztukę, podczas gdy przed pojawieniem się pogłosek o przejęciach, wyceniane były na 17,33 USD. Wg. informacji WSJ Mitel za 1 akcję chciałby zapłacić od 20 do 22 USD.

– Avaya ma dwa główne atuty, które przyciągają różnego rodzaju nabywców. Pierwszym atutem jest ogromna baza klientów. To przyciągnie konkurentów takich jak Mitel, którzy uważają, że mogą lepiej zarządzać a nawet ulepszać bazę klientów niż sama Avaya. – mówi Dave Michels z TalkingPointz – Drugim atutem jest szansa na transformację. Mitel niedawno sam stał się spółką prywatną. Avaya zmienia się na wiele sposobów, ale nadal pozostaje w tyle za konkurencją w obszarze chmury publicznej.

Avaya w 2017 roku wystąpiła o ochronę przed wierzycielami i przeprowadziła restrukturyzację. Od stycznia ub. roku akcje spółki są notowane na giełdzie papierów wartościowych w Nowym Jorku. Natomiast kanadyjski Mitel to dostawca rozwiązań telekomunikacyjnych dla firm. W ub. roku za 2 mld dolarów została przejęty przez fundusze private equity zarządzane przez Searchlight Capital Partners.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE