AI ma odciążyć konsultantów infolinii Warty

Warta wdraża dwa projekty bazujące na technologii sztucznej inteligencji. Pierwszym z nich jest projekt służący rozpoznawaniu obrazu przez AI, drugi natomiast – na rozpoznawaniu mowy. Oba projekty mają być wdrożone w drugiej połowie tego roku i mają służyć odciążeniu pracą konsultantów contact center.

Warta wdraża dwa projekty bazujące na technologii sztucznej inteligencji. Pierwszym z nich jest projekt służący rozpoznawaniu obrazu przez AI, drugi natomiast – na rozpoznawaniu mowy. Oba projekty mają być wdrożone w drugiej połowie tego roku i mają służyć odciążeniu pracą konsultantów contact center.

– Wspólnym efektem wdrożenia obu projektów będzie wyraźna oszczędność czasu naszych klientów. Ograniczymy bowiem czas oczekiwania na telefoniczne zgłoszenie szkody czy wydanie decyzji ubezpieczeniowej. Nowe projekty to kolejne innowacyjne rozwiązania, które mają podnieść komfort klientów korzystających z naszych ubezpieczeń. Dotychczasowe rozwiązania, które wdrożyliśmy w likwidacji szkód, takie jak np. kompleksowy system zarządzania tym procesem czy aplikacja Warta Mobile, wpłynęły pozytywnie na szybkość i przejrzystość pomocy, jaką oferujemy naszym klientom – powiedział wiceprezes Warty Rafał Stankiewicz.

Jak podał w komunikacie ubezpieczyciel – blisko 80% szkód zgłaszanych jest na infolinii. To prawie połowa czasu wszystkich rozmów w call center.

Głównym celem wdrożenia AI w Warcie jest dostarczenie klientom szybkiej obsługi poprzez przeniesienie wybranych procesów do botów na infolinii. Jak podała spółka – prawie 10% szkód aktualnie zgłaszanych jest za pośrednictwem wirtualnego asystenta na infolinii. Od początku pilotażowego wdrożenia – obsłużył on 2 tys. spraw klientów. Cały projekt zostanie w pełni wdrożony w sierpniu tego roku. Docelowo rozwiązanie to ma obsługiwać 60% spraw związanych z likwidacją szkód. Dodatkowo projekt rozpoznawania obrazów ma sprawić, że 80% kosztorysów przesyłanych przez współpracujące z ubezpieczycielem warsztaty będą obsługiwane przez roboty. Będzie to oczywiście skorelowane z procesem zgłaszania szkody przez klientów, bo już na etapie przesyłania zgłoszenia AI będzie mogła przeanalizować obraz i wstępnie wycenić wartość odszkodowania.

– Rozpoznawanie obrazu jest technologią, która ciągle jeszcze wymaga rozwoju. Traktujemy sztuczną inteligencję niemal jak dziecko, które każdego dnia uczy się, zdobywa wiedzę, pod nadzorem profesjonalnych nauczycieli. Jednak efekty jakie uzyskuje nasze rozwiązanie na tym etapie wdrożenia pozytywnie nas zaskakują.  – powiedział wiceprezes Stankiewicz.

Technologia Image Recognition jest udoskonalana w ramach międzynarodowego projektu, którego liderem jest Warta. Uczestniczą w nim również HDI Germany, HDI Italy, HDI Turkey, które także należą do Grupy Talanx. Obecne wdrożenie jest realizowane z dwoma firmami: Control Expert i Tractable. W ramach trwającego etapu projektu sztuczna inteligencja przeanalizowała już niemal pół tysiąca rzeczywistych szkód. Każda z nich jest następnie weryfikowana przez profesjonalnych rzeczoznawców, którzy pomagają rozwijać nową technologię. Już teraz bot rozpoznaje ponad 2/3 uszkodzonych elementów widocznych na zdjęciach.

Źródło: ISBnews / opr. własne/ info.pras.

Total
4
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Sztuczna inteligencja: trendy na 2021 rok

Analizując nadchodzące trendy w obszarze sztucznej inteligencji (AI), nie można nie zwrócić uwagi na pandemię, która zdominowała ostatni rok i wpłynęła na wszystkie aspekty życia ludzi na całym świecie. Jak wynika z badań Capgemini, ponad połowa firm oferujących usługi finansowe prowadzi prawie 40 proc. interakcji z klientem przy wsparciu AI.
więcej

65% Polaków nie obawia się utraty pracy w wyniku automatyzacji

Według danych GUS do 2050 r. liczba ludności Polski zmniejszy się o 4,4 mln osób. Mediana wieku ludności wyniesie ponad 52 lata, czyli o ok. 11 lat więcej niż obecnie, co oznacza, że ponad połowa mieszkańców Polski będzie miała ponad 50 lat. Tworzącą się w ten sposób lukę demograficzną na rynku pracy mogłyby przynajmniej w części zapełnić boty, do których polskie społeczeństwo jest coraz bardziej przychylne.
więcej

20 mln zł kary za misseling

Open Life TU Życie stosował wobec konsumentów nieuczciwą sprzedaż (misselling) ubezpieczeń na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym. Został przez UOKiK ukarany 20 mln zł.